October 16, 2008

Upp som en sol, ner som en pannkaka?

Idag på morgonen satte sig min hostmum ner jämte mig och sa "Förlåt för att jag varit lite borta, men ja, det blev så mkt nu, och det blev lite jobbigt, för det finns typ inga au pairer till oss, i så fall kanske i januari... Så, ja ja vet inte vad vi ska göra, jag kanske måste lägga ner mitt företag och sälja en av bilarna"...
Okej. Förlåt? Asså, jag känner mig ju skitdum nu (kan vart hennes syfte till varför hon sa det, för att jag ska stanna kvar liksom).. Om det var menat att ge mig ångest och dåligt samvete så lyckades hon, det ska ni veta.
Ibland måste man tänka på sig själv i första hand, även om det innebär att man måste "såra" andra. Det är sant, men är jag en självisk person nu?
Jag hoppas att hon överdrev och att hon bara sa så.... :(
/Victoria

14 comments:

Anonymous said...

Det tyckte jag var ganska taskigt sagt av henne =/ Du har iaf inte gjort ngt fel, du har ju bara sagt som det var =) Hoppas allt orndar sig <3

ooohmaureen said...

thanks :) no, the glasses is from amsterdam from the zipper. x

glasruta said...

nej du är inte självisk! det är hon som är det eftersom hon sa sådär! stå på dig <3

Anonymous said...

Omg! jag haller med tidigare inlagg, hon sa sakert sa for att du skulle tycka synd om henne. Hoppas du hittar en ny match snart :)

Anonymous said...

Att lägga det på dig är ju helt galet. Självisk får du vara, då det är ditt år, din tid, och du som ska trivas. Men se det som en fördel. Egentligen har man två veckor på sig att hitta en ny familj. Kanske kan vi komma överrens om att du stannar tills du hittar ny familj eller då tills de hittar nu aupair. Det var så jag gjorde när jag böt familj. Och att säga att det finns aupairer först i Januari är ju lögn. De får ju tänka på hur många tjejer som redan finns i USA som heller inte trivs i sina nuvarande familjer. Stå på dig...det kommer fixa sig.

Anonymous said...

Lyssna inte på dedär. Självklart ska du göra precis som du känner är bäst för dig. Visst var det synd att det inte funkade, både för dom och för dig. Men ditt mående kommer ju i första hand:) Lycka till!

steffie said...

nice photo
x

Anonymous said...

omen mupp, tycker jag va nästan lite taskigt av henne att säga så... okej jag har verkligen gillat henne innan men nu e de vett i tusan asså... Visst kanske kan förstå henne men jag tycker hon la upp de på fel sätt liksom... Du e inte självisk... we'll see what happends next pluttis...

Anonymous said...

Jämför hennes problem med ditt. Och hur stor skada det gör. Så tycker iaf jag att du nog är lite ego.

Anonymous said...

Men tjena mors.. Det är ju bara för att ge dig dåligt samvete. men nu är det så här syrran, du är en "holgersson". Vi är genomsnälla. lite av dumsnälla ibland och tänker på alla andra i första hand. men nu är det så här: du mår tydligen inte bra av att vara hos dem, så självklart ska du byta och pröva lyckan hos någon annan.. sköt om dig

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Jo en sak till.. läste precis vad de andra har skrivit.. Eller rättare sagt "Anonym 17 oktober 2008 13:15".....
.... Tydligen så är det nog en person som inte vågade ta steget ut i världen å är avundsjuk på dig.. lyssna inte ett ord på vad personen skrev. å med tanke på att personen i fråga inte vågade skriva sitt namn ens så ska man för tusan inte yttra sig.. Morsan försökte få dig att få dåligt samvete.. så enkelt är det...
å ta för guds skull inte åt dig. har man skaffat 4 ungar och har ett eget företag så kan väl vilken person som helst räkna ut att det kommer bli tufft???!! Eller har jag fel?? det är rätt logiskt. och med tanke på det man läst i din blogg (samt lite samtal med vår mamma) så har inte föräldrarna betett sig schysst mot dig. så du är inte ett dugg ego.. du är precis som mig, alldeles för snäll och tänker för mkt på andra... Men mår man dåligt så får man TÄNKA PÅ SIG SJÄLV.....

Victoria said...

Tack för stödet syrris,! (och alla andra.. kärlek i massor) Det stämmer så som du skriver det.. och ja vet det...
Fast ja måste bara påpeka att mamman är inte dum mot mig på ngt sätt, hon är jättesnäll, men ja.. du fattar.. så inget neg. gentemot henne..

Anonymous said...

nej nej hon är säkert jätte snäll när hon har sina bra dagar. men som det verkar på dina inlägg och mejl så verkar hon vara lite psykiskt labil. Hon mår helt enkelt inte bra (men som sagt va tusan kan man räkna med 4 kids och eget company). Det är absolut inte rätt mot dig som åkt över atlanten för att vara ett år hos en familj och hjälpa till och hon beter sig som ett AS HOLE med jämna mellanrum?? Ne så som sagt... Tänk på dig själv så att du hamnar i en situation du trivs i... Ne du.. Ska iväg till korsberga nu och ta Flisan på en morgonpromenad innan vi åker till Eksjö och kollar på när Micke kör ränneslättsloppet.. Men sköt om dig...