October 31, 2008

I love your shirt. It's just too cute!

Idag va jag inne i Walnut Creek och spanade i lite second hand-affärer. (äntligen. Känslan att gå i sc är ngt alldeles extra). Va inne i en jättemysig en, dock va det väldigt (för) dyrt där, men hon som jobbade där va supermysig och cool.
Sen va ja inne i en som påminde mkt om Erikshjälpen eller Röda Korset hemma. Där fyndade jag en fin t-shirt som det stod Victoria på (inte bokstavligen då alltså) och sen en klänning (nattklänning... hihi) som va söt..
När jag traskade runt i staden och ler mot alla människor ser jag en tjej/dam i 30 års åldern och ja ser att hon kollar på mig (ibland får ja lite blickar av folk. Ibland sticker jag nog ut lite. Jag är konstig, ja vet hehe).. Men så när hon går förbi mig ler hon, och när hon är snett bakom vänder hon sig om och stoppar mig och säger :
"I just have to ask you; where did you get that shirt? It's adorable"
"Oh, thank you. Actually I got it in Sweden.. it's second hand/vintage".
" Oh wow, I just love it, it's just too cute!".
En helt random person sådär liksom. Hihi, hon gjorde mig på ännu bättre humör än va ja redan var. (2 personen i usa som kommenterat den tröjan/klänning(?). Den första va en av vakterna på flygplatsen i NY som sa, när jag gick förbi, att hon gillade den. The jungle Beat!). /Victoria

5 comments:

Anonymous said...

your mums favorite shirt ;) not hihi/Ninnie

Mimi said...

Love the bag,glasses,hat and shoes ☺

Anonymous said...

God I miss you!!! /ninnie

lara said...

Oh what a great outfit!! You look so cool!

Victoria said...

God I miss you to my angel ninnie <3