October 30, 2008

Already a month ?

-Dude. Jag har idag vart i usa i 1 månad. 1 månad. What? Dude, det har gått snabbt må ja lova... Till alla (ngn?) som saknar mig där hemma; hörrni, ja kommer vara hemma med vinden.. ja lovar, tiden kommer flyga förbi.. Nu ska ja nog skriva, inom parentes; iaf för mig.
-Jag slutar inte att förvånas och glädjas av hur trevliga och sköna alla som jobbar i affärer/supermarkets är. Som idag när jag handlade; självklart börjar det med det traditionella :
"Hi, how are you ?"
"I'm good, how are you?"
"I'm just awsame.. Couldn't feel better... Oh, bless you, you put tags on this. That's the way you should do it.. no one gets it. You just made everything so much easier for me now, let me tell ya.." (ok, det ja snackar om är att när man köper ngt i en fryspåse/genomskinlig påse och ngt kostar ngt/lb/kg eller ngt sånt så finns det en lapp som man ska sätta på så att dom i kassan vet vilken kod man ska slå in.. och ja menar, finns det där skriver man ju naturligt det, för man fattar ju att dom kanske inte kan alla miljoner koder i hela butiken)....
Och sen småsnackar han vidare och vidare... och avslutar med "Have a really nice day and enjoy it, miss !"... Liksom, hej ! Även om dom liksom ska va så, så gör det en så glad liksom. Man går därifrån med ett litet leende på läpparna, och nu kommer det nästan naturligt att om man möter ngn så säger man "Hi" eller "Good morning". I'm becoming a real american, aren't I? haha..
Peace.
/Victoria

1 comment:

Anonymous said...

like I don't agree what so ever!!!yea sure månaden gick snabbt men det känns som att du har varit borta i typ 20 år!:( /ninnie