October 09, 2008

Time-Out and Movienight

Idag började likadant som resten av veckan... sen satte ja mig ute i solen en stund och njöt... läste tidning :P
På eftermiddagen hade lilla killen en playdate med en i hans klass... så alla barn lekte ute... Den killen som var här och lekte va väldigt lugn och snäll.. hade nog hellre velat ha en sån grabb, lite mer lugn, men men.. nu har jag två vildar istället.. I vilket fall så började N och S bråka sen och då var jag ensam med dom. Och här har dom regler som dom följer att om någon gör ngt dumt, slår någon, är elak eller ngt sånt får dom först en varning och hamnar på "gult", och om beteendet fortsätter får dom en timeout (dom som sett typ supernanny vet vad det handlar om ungefär)... så ja, då får dom gå till sitt rum och vara där ett tag... och mamman vill att jag ska köra på samma regler och så liksom, så att jag kan säga ifrån till dom om dom gör fel osv. Och idag testade dom säkert mig, för jag blev som sagt lämnad ensam med S & N och dom började skrika på varandra och då sa jag till dom att sluta och så vidare, men dom fortsatte så då gav jag dom en varning... men då började han skrika ännu mer osv osv och då gav jag honom en Time-Out. Dock är jag inte så bra på att vara "strict and firm" med barn.. eller med något om ja ska va ärlig. Så det är lite svårt att bara säga till en annans barn och så.. men aja, det blir nog bra om ett tag.
På kvällen hade dom Pizza och Movienight (me no liky pizza, men jag behövde inte ta hehe..) så ja, då kollade vi på film på kvällen. "The Amazing Panda Adventure". Dåligt gjord film haha... dåliga skådisar, dålig fejkad pandabjörn... well well, barnen gillade den iaf hehe..
/Victoria

2 comments:

Anonymous said...

sounds like you had a little more adventure rich day huh...
I bet you're like supercool yelling at the kids haha

Anonymous said...

Tack så mycket:) Jo jag har det bra, trivs och sånt, du med?
Kram