October 23, 2008

Rinner min tid ut? :(

Ja nu har jag pratat med den mamman som ja hade som matchning för tillfället. Va besviken jag blev. Jag hade målat upp en rätt bra bild av denna familj/läge-situation, men den försvann med vinden när the hostmum va så pass ärlig som hon var. Hon sa att allt det positiva med jobbet, och det lät bra och så, men sen va hon ärlig och sa att det va en väldigt tråkig stad/område dom bodde i, och det är 1h till SF, och då är det buss och byten och sånt dit.. jobbigt värre.. och sen skulle det bli en del dö-tid på eftermiddagarna då ja måste va i huset medan barnen sover.. okej det kan ju va en bra tid att kolla internet och sånt, men liksom.. ja vill ju gärna inte ha tråkigt i ett år (eller ja, nu 11 mån) framåt. Och sen så åkte dom till släktingar 6 (olika) veckor/år och så får ja inte följa med pga sängplats och då är ja bara hemma, och ja måste ta mina 2 veckors betald semester när dom är borta liksom.. men det är ju inte så lätt för mig att liksom anpassa mig (och vänner) efter dom.. eller så.. Jag ska sova på det och höra av mig till henne imorgon. Men som det verkar nu.. Nja.. synd. Men annars är det bara till att fortsätta leta.
Håll tummarna (tummen!) för mig folk!
/Victoria

3 comments:

Anonymous said...

:S bad asså... Håller alla kroppdelar jag har för att ge dig tur (hm?)

/ninnie (de gick inte skicka med namn)

glasruta said...

åh! men alltså fan vad synd. men det var ju bra att mamman var sådär ärlig så det inte blir fel igen lixom :) jag.. hoppas på det bästa för dig som alltid <3

Anonymous said...

Tänk att du har sex veckor som du kan resa på...det är otroligt. Om du kan prata med henne igen, fråga om andra svenskar i området, eller prata med LCC:n där och hör med de andra tjejerna om hur området är.

Kram