October 19, 2008

Jag Hamnade Väldans Rätt, Indeed

Jadå, jag kom fram till slutmålet, The Mall, men felfritt ska jag inte säga att det va. :D
Jag har åkt med dit en gång innan, men ja kände att jag visste vart ja skulle, det är inte så svår väg dit, mest raksträcka, och så hade ja kollat på Google Earth hur vägen va, så ja kände mig rätt säker på vilken väg ja skulle ta. Men trots min säkerhet (som rätt snat förvandlades till osäkerhet.. och ja, ja erkänner panik haha) svängde ja av vid fel ställe (2 gånger! haha). Tur iaf att jag, när ja svängde, insåg att det va fel så jag hade möjlighet att hitta ställen att vända på. Men ja, ja kom fram, och jag kände mig lite stolt. Inte mkt, men ja, lite.. :P Det är inte alltid lätt att köra bil själv i ett helt nytt land, i en helt ny stad där man vart en gång!
En sak måste ja bara säga: Jag älskar This Mall. Jag älskar amerikanska affärer. Jag älskar amerikanska reor (clap your hands and say Yea!). Jag älskar amerikanska människor. (okej ja ska inte dra alla över en gräns, men ni förstår..). Hur trevliga och snälla får man va liksom. Bara under denna dag fick jag fler kommentarer än va ja någonsin skulle få om ja skulle trippa runt på stan hemma ett antal dagar (låt åt sig en evighet). "Wow, what an awsame makeup", "What a lovely haircolor you have".. och då är det från människor som jobbar i butik liksom.. Och alla är så trevliga, så man kan inte bli annat än glad av att höra alla dessa fina ord.
Ja ska erkänna att ja köpte lite saker, fina fynd gjorde ja verkligen.. men ja höll även tillbaka en hel del (!).. Dude asså haha.. men man kan ju inte köpa allt på en gång....
(Bikini för 0.99 cent! Yepp, ni läste rätt :P)

(Ett fint halsband för 0.99 cent)

(En bok från For Love 21.. en butik med alla "småsaker" från Forever 21... Oj, det blev inget därifrån.. ändå fanns det en del saker som va niciga där, ska ni veta. Blev också ett par gladiatorskor (kanske inte så nödvändigt nu men va tiusan), dom kostade bara 4.99 $ = 37:- haha :P)
/Victoria

3 comments:

Anonymous said...

DUDE WANNA GO THERE!!!!

glasruta said...

åhhhh jag dör! jag vill se gladiatorskorna?! :o fan vad jag är avundsjuk<3

Anonymous said...

Tjusig bikini! Visst är amerikanarna trevliga? De är ytliga, men på ett väldigt varmt och vänligt sätt. Med svenska mått mätt så är de ytliga - men de _är_ ju sådana. I deras ögon är dom inte ytliga - bara om man jämför med svenska människor som (ofta) är är lika villiga att öppna sig som ett ostron..

Nej, jag skriver inte för någon tidning, men jag gillar att skriva. Har alltid skrivit - allt från noveller till debattartiklar :) TACK för komplimangen <3.