October 14, 2008

Dumma jag?

Okej, just nu känner jag mig så dum, egoistisk, och igen- dum, elak.
Efter att ha legat i natt och planerat lite hur jag skulle säga till mamman, tog jag tillfället i akt och satte mig ner och pratade med henne och sa hur jag kände. Det var jobbigt, min röst började skaka... jag gillar inte att prata så personligt eller vad man säger, med folk. Anywho.. Hon blev nog rätt chockad (och besviken?) när jag sa det, för hon hade ju som sagt inte anat ngt. Annars kan det ju vara så att man märkt att man inte passar personlighetsmässigt och så... (Vilket jag annars tycker att vi gör, och det är det som är lite sorgligt). Men hon var väldigt förstående och ville ju liksom att jag skulle känna att jag trivdes helt osv.
Nu vet jag inte vad som händer, om jag ska få en ny familj på "en gång" (eller a, inom snar framtid) eller om vi ska testa en vecka till och se... Det ska komma en hit snart så vi ska prata (inte pga av det, men ett möte som alla har i början), men det kommer ju tas upp så klart. Så ja, vi får som sagt se.
vad jag "fasar" (inte så drastiskt ord kanske) är att jag hamnar i en sämre familj liksom.. men men, då får ja väl byta en gång till haha..
/Victoria

6 comments:

Anonymous said...

Tråkigt det med din familj. Hoppas det ornar upp sig. Följer din blogg noga. Fundera själv på ett år utomlands :)

Victoria said...

Tack "tjej från vetlanda" =)
Ja, ja har hoppas at det ordnar upp sig, men det ska nog gå bra :P
Ja, ett år utomlands är grejjer det, det tycker ja du ska satsa på- helt klart!

John said...

Jag blir nyfiken på hur du tar så härliga bilder med så härlig färg. Nästan som om bilderna är tagna med en engångskamera från 70 talet. Jag syftar speciellt på bilderna i New York på frihetsgudinnan och liknande därifrån, de har en speciellt blekhet över sig. Men det kanske är jätteenkelt ordnat med en bra kamera, men jag kan inget om foto, jag blev bara intresserad.
Lust o berätta hur du tar bilderna och vad för kamera du använder?

Anonymous said...

Testa en vecka till så ska du se att det löser sig :)

Anonymous said...

Starkt av dig att våga ta fighten!
Stå på dig det ska vara ett bra år, inte ett halvdant

Anonymous said...

I wanna hug you! <3<3<3 what ever you've done I'm sure everything will end up fine... maybe some troubles on the way but... And no matter what you can allway return to people who loves you dearly, even tought you might hate seeing us at the moment ;)... but I really hope that you find a family cause you deserve to be happy and I know how much you want to be in Cali... <3<3<3