March 23, 2009

Went from nothing- to some things

Vaknade upp idag, var trött (sov cirka 12 h ) och kände mest för att stanna i sängen hela dagen. Jag väntade på ett sms från en kompis om hon hade lust att träffas i SF, men hon kunde inte. Så ännu en anledning till att stanna kvar i sängen ;)
När jag, efter ett tag, faktiskt tröttnat på att ligga och slöa i min säng tog jag mig faktiskt steget att åka och simma, mina damer och herrar. Japp. Jag är inte den som åker och simmar bara sådär. Men jag tänkte (läs hoppades) att det inte skulle vara så mkt folk där en söndag runt 2 tiden. Jag åker dit, och jag är själv i omklädingsrummet och vid bassängen är det endas en gammal gubbe. Yey. Haha. Tur jag hade. Usch, när ska jag komma över att visa mig själv in public. Oh well, det kommer väl. När jag är 50 kanske.
Så efter några längder (rätt många ändå. ja blev trött i armarna) så tröttnade jag. Är inte sådär jätteroligt att bara simma för simmandes skull märkte jag.
När jag kom hem ville min värdmamma ha med mig på bio. Jag tackar inte nej till det. Vi såg "I love you, man". Dude! Den var roolig. Hhaha... Så skön film, måste jag säga! Rekommenderas. För både tjejer och killar tydligen. Det var nästan mer killar där en tjejer. Vi trodde det skulle vara en chickflick, men kanske inte hehe. Paul Rudd är bra skådis måste jag säga.
Kvällen spenderade jag med den italienska killen jag och 2 till träffade på ett cafe för några veckor sen. Hans engelska hade förbättras en hel del (från att knappt förstå, el prata alls när vi träffade honom då). Men nu så kunde vi iaf hålla en conversation.
Vi gick till ett litet italienskt cafe. Rätt mys. Men ja, ja.. hehe.. Avslutades med en italiensk kiss on the cheek. ooohh mohaha... Nedå, men han är verkar va en nice guy.
Så ja, det blev ändå en rätt fullspäckad dag, från att ha noll att göra på morgonen.

Translation:
Woke up after 12 h of sleep and felt like lying in bed all day. Which I kind of did, to begin with, but then I made the decision to go swimming at the gym. So not a thing I would randomly do- just like that, but I figured that there wouldn't be so crowded on a sunday at 2 pm. Which I was right about. It was practically only me and an older man. Lucky me haha. Although I should think about getting over the fact that I don't want to show myself in public. Well, I did a few laps and then I got tired of it. I guess I'm not a swimperson who just swim for the sake of swimming (if that even is proper english..).
When I got home my very kind hostmum asked if I wanted to join her to the movies. Sure I did ! We ended up watching "I love you, man". It was hilarious, I must say. Paul Rudd was so good in this movie. He's a funny man.
I spended the evening/night with the italian guy me and my friends met a few weeks ago at a cafe. His english had improves quite a bit, which was good. We could at least have a conversation :P We went to an italian cafe and chilled. It was nice.
So, I went from having nothing to do, to a quite busy day after all.

3 comments:

glasruta said...

åh mysigt :D vad roligt!! hihi, italienska killar är ofta romantiska vad jag har förstått, hehe. you go girl!

Syed said...

What a wonderful way to spend the day :) I so wish I could actually swim lol.

Anonymous said...

dude i think you need to mail me some... i mean swiming?!?! thats big news!!! ^^