March 19, 2009

Congratulations; You passed ! (You said what?)

Idag styrde jag min silvriga, turbo volvo till DMV för att ha mitt körtest (bara en sisidär 6 månader sen ja kom men det är lugnt hehe). Självklart fick jag ju vänta i typ en timma innan jag tillslut fick köra.
Jag fick ingen jättebra känsla av den killen som jag hade. Vet inte varför, men han kändes inte bra för mig. Han var rätt ung och verkade lite... ne, nu ska ja inte skriva något. I vilket fall, så körde jag mest runt i kvarteret och jag tyckte det kändes rätt okej. Dock så dök det upp en man när jag svängde vid ett stop och jag var tvungen att typ stanna mitt i vägen för att låta honom passera, och då kände jag mig lite osäker.
Jag parkerade bilen och stängde av motorn. Min körinspektör började rabbla upp vad jag hade gjort för fel, och där började mitt hjärta dunka. Hårt. Riktigt hårt. Tillslut hörde jag knappt vad han sa, för det ända jag hörde var att jag hade "failat". NEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJ ! Tänkte jag. jag hörde hans röst, men jag hörde inte hans ord, det jag hade i huvudet var alla problem som uppstod om jag skulle misslyckats- allt jag måste göra om, och gå igenom allt detta igen osv osv. Efter några minuters snack så gav han mig pappret och sa "Congratulations; you've passed the test". What?! Sa du inte nyss att jag hade misslyckats, failat, gjort en massa fel saker?! Han klev ur bilen, jag satt tyst. Han sa ngt innan han stängde dörren. Något om att jag skulle gå in och göra ngt. Jag hörde som sagt inte, men jag gick in och frågade. Så jag gick bara fram till en, och han bara "ja, du har klarat det, grattis, ditt körkort kommer i posten om ungefär 2 veckor". Dude. Alltså, mitt hjärta klarar inte sånt här alltså. Snacka förvirring eller. Allt är typ suddigt för mig nu haha... jag kommer knappt ihåg när jag körde, eller när jag körde därifrån. Everything is a blur.. Seriöst, hela min kropp typ skakade efetråt. Jag vet inte varöfr jag var så, men det var så dramatiskt på något sätt.
MEN, nu är det över. Jag klarade det och allt är frid och fröjd. Puuuhhh...

Translation:
I went to the DMV today to get my driverlicence. Dude did I shake after or what! The guy who was my "inspector" totally confused me. Okey, so I was driving for about 15 minutes, and I felt kind of okey while driving (except one little misstake I made). Anyway, I parked the car, and the inspectorguy started telling me all the bad things I did- and I took for granted (or I heard it as) that failed the test. I was so sad, and all I could think of was how difficult everthing would become now, all the things I would have had to do again and so on... I practically didn't here anything he said, cause I was so upset and sad. But then he opens the door, gives me my paper and says "Congratiulations; you passed the test". What? Say that again, please?. Dude, I was so confused, I didn't get a thing! Didn't he just tell me I failed? Or did I just missunderstand . Oh well, that's all I had to hear. Man, I was so shaky and confused after that, it was crazy. Oh well, everything turned out good- and I will recieve my licence in 2 weeks. :) Wihoo.

7 comments:

Anonymous said...

Congrats! Vilken pärs. Ser fram emot lite bilfilmer från dig ;-)

glasruta said...

haha knäppis :D fast jag var likadan när jag skulle ta mitt körkort, jag fattade typ ingenting! men GRATTIS :D visste ju att du skulle klara det gumman!

Eeli said...

Congratulations! But how evil of that driver. I think i would've boxed his ears in but not really) haha.

Tres cute picture of you too :)

HoneyBunny said...

That was a pleasant surprise! Congratulations:*

Anonymous said...

Grattis ;D

Mo said...

grattis !!

Anonymous said...

Ihh, grattis :D