March 25, 2009

Andra klass

(En liten salamander, el ngt liknande, hade visst bytt skinn utanför vårat hus idag på morgonen../ a salamander "changed" its skinn outside our house this morning... pleasant, indeed)
Nee.. Andra klassen ska det ju självklart vara. Jag pratar så klart om min Art History and Appreciation klass. Idag satt jag jämte ett äldre par. Ååh, dom var ju så söta :D
Vi började lite smått snacka om Indian Art idag. Jag måste erkänna, att även om det inte var sådär jätteintressant, så är det ändå på ett sätt skönt att vara tillbaka i ett klassrum och liksom lära sig saker. Jag kommer till och med ihåg saker från historia lektionerna med Curt J-B i skolan (man kanske inte ska nämna namn haha.. ja vet itne.. tihih..).. Det får mig väl kanske inte att längta tillbaka till dom lektionerna, men som sagt- här är allt nytt och fräscht (förutom studenterna förståss haha..). Det är ändå rätt förståeligt, för ja menar, jag gör ju inte precis mkt om dagarna, och även om jag inte är värsta "lärofreaket" och vill lära mig och lära mig hela tiden- så känns det ändå lite mer meningsfullt att leva. Hehe, ne inte så allvarligt riktigt - men ja ni fattar. Efter ett par månader med slapp så känner man sig lite slapp. Bokstavligt.

Translation:
I had my second Art History and Appreciation class today. I sat next to an older couple, they were sooo cute :)
We started talking about Indian Art today. It wasn't That interetsing, but I have to admit that it is very nice being back in a classroom and be a student again. Maybe it's understandable, since I'm not doing much in the days hehe...

No comments: