March 15, 2009

Haight-Ashbury

Idag tog jag bilen till SF för att träffa kära Amie. Vi bestämde oss för att hänga på ett område som heter Haight-Ashbury. Lätt att jag gillar den delen av SF. Väldigt hippie/rock/art-inspirerat place. För att beskriva det använder jag mig av dessa ord:
peaceaffärer, gitarrspelande gatumusikanter, bobmarleybutiker, cigarraffärer, gamla skivaffärer, rökande människor, 80% av folket har rayban/kopior (om inte i svart så i alla dess neonfärger), sköna typer med sköna stilar, sköna typer med konstiga stilar, läskiga uteliggare, bästa vintagebutikerna, smutsigt, snygg gata.
Många ord på en gata :P
Trevlig dag hade jag iaf, vi hängde på en restaurang ett tag, sen hängde vi på gatan och strosade i alla sköna butiker som finns längs Haight Street.
Hem fick jag med mig en jacka (kärlek) och en byxklänning (kärlek) från en av de skönaste affärerna i SF.
Okej, så nu funderar jag på om jag ska ha en bildbombning från idag, eller om jag kanske ska dela upp det. Jag tror jag delar upp det hehe... Kan bli för mkt på en gång liksom, eller vad säger ni ;)

2 comments:

Anonymous said...

Vad avundsjuk jag blir på dig som kan hänga, fota och shoppa där!

Ja, gärna många pics!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.