March 04, 2009

Goooosh

Alltså, asiatiska kvinnor kan inte köra bil. Dom är verkligen helt borta när dom kör. Okej, jag ska inte dra alla över en kant. Men alltså varje gång jag kör och det är ngt som"händer" i traffiken så är det en liten kvinna från asien i bilen. Självklart. Dom kollar bara rakt fram när dom kör. Har fokuset 30cm fram. Inget kolla vänster, kolla höger och kolla vänster igen, inte! Och häromveckan så märkte min värdmamma samma sak. Eller, hon gick över vägen med en kompis och så kommer en bil, och bilen ser ingenting och bara kör, så min värdmamma var tvungen att dra med sig sin kompis snabbt som bara den, annars hade det kunnat gå illa. I bilen satt det en asiatisk kvinna. Alltså, det är inte bra detta haha.. nemen, seriöst, varför är det så?

1 comment:

Anonymous said...

Är det inte sjukt lättare att skaffa körkort i USA jämfört med i Sverige - här är det ju rätt svårt hehe! Men jag lyckades iof - på första försöket, bara 12 körlektioner ;-)