March 08, 2009

Rocky Horror Picture Show

Okej, så videon är från när vi står i kön till R.H.P.S. Vi hade knappt någon aning om vad det var, vi hade bara hört från Vickys värdföräldrar att det skulle vara jättekul att och vi skulle skratta. Det låter ju aldrig fel att skratta lite. Så okej, vi går in (för övrigt så kände vi oss lite udda. Vi såg "normala" ut, medan resten av publiken hade kortkort, konstigt sminkade (drag), killarna hade bara överkroppar, och ja.... Vi var dom som såg annorlunda ut - inte dom haha.
Vi går in, sätter oss längst bak. (det är som i en biosalong). Folk är verkligen på "bra humör" och alla skriker och sjunger. YMCA-låten kommer på och alla, acting-crewet och publi, ställer sig upp, dansar och sjunger med. (Inte vi. Haha). Och ja... det kommer bli svårt att förklara hur dte var. Upplevelsen var defenetivt annorlunda. Filmen började iaf efter typ en timma av folk som dansat och skrikit, typ.
Så ja, det gick ut på, eller konceptet var, att det var i en film som visades på bioduken. Och sen så var det skådisar som agerade på scenen under, som samma personer som i filmen, fast sen så ändrade publiken (som var del av crewet) meningar och skrek och gapade mitt i allting, så man hörde knappt vad dom sa i filmen, det ända man hörde var gap och skrik. Och snusk. Haha. Kan ju säga såhär: Det var inte riktigt våran typ av humor. Jag tror barn kan komma och se det, men det skulle jag verkligen inte rekommendera.
Det höll på i typ 2½h, och ja höll på att somna ett antal gånger. När vi kom ut var båda som ett frågetecken. Hur kunde hennes värdföräldrar rekommendera detta SÅ MKT. Är det deras humör, gillar dom att dansa till YMCA, i kortkort/bar överkropp tillsammans med weirdos haha.. Ja, folk är då bra annorlunda.
Oh well, nu vet vi vad detär iaf. Vi var inställda på att se ngt intressant, och det fick vi minsann! Om det var bra? Nja, inte med våran humor iaf. Jag tror inte jag skrattade en gång. Jag log kanske en gång, men gapflabbade- nej. (Did I mention I almost fell asleep?).
Kom hem efter 3 ngngång- och tror ni inte att det var denna natt man skulle ställa fram klockan en timme ! Passande, Not. så irriterande. Förlorade ju en till timme av natten. Me don't like. Haha. (jag valde "Victoria ute på skojj" som ettikett... jag kanske inte tyckte att r.h.p.s var så bra, men ja hade ändå en trevlig kväll. Kommer en update om vad vi gjorde innan vi åkte dit..men inte nu..)

No comments: