February 10, 2009

Mina händer blev blå i Cali - hur tusan klarar jag mig i Sverige?

Har vart en fin dag här idag. Dock blev jag lurad när jag gick ut. Det har ju nästan vart isigt ute. Innan på kvällskvisten när A hade simning blev mina händer blå. Buu så kallt. Det gillar vi inte haha. Men ja, dom närmsta dagarna ska inte bjuda på sådär kanonväder så... Men men, det får man stå ut med :P
Ikväll jobbar jag kväll igen. Jag sitter och pluggar körkortsteori. Alltså den boken här är liksom typ 3mm tjock haha... I don't get it. Sveriges bok är ju värsta boken liksom. Men jag gillar faktiskt den amerikanska versionen. Det känns som att där är mest allt det viktiga med liksom. I sverige lärde man sig (vilket kanske ändå är bra men) liksom typ ALLT, t.om onödiga saker som man kanske typ aldrig ens kommer ha nytta av. Aja så är det iaf. Det är 2 länder, och 2 olika system. Som med allt.
I vilket fall så ska ja ta mig en sväng till DMV imon för att se om ja kan få göra teorin. Försökte boka appoinment men det lyckades inte så bra, så ja får åka dit och se vad som händer. Om jag antingen får göra det på en gång, eller om ja bokar där eller ngt. Bli inte förvånade om ja skriver imon att det var ngt annat fel nu igen. Typ att dom missat ett c i mitt namn eller ngt som jag inte sett och så måste jag göra om allt igen. Blääää haha... Ne, nu hoppas vi på att det inte ska vara mer krångel. (fast ja har fortfarande en sak kvar som ja måste ändra namn på, men ja tror/hoppas innerligt inte att det ska ha ngt att göra med körkortet...).. oh well... som ja säger..
Ne, nu vill ja att min värdmamma ska komma (vilket hon precis skrev att hon ska) hem. Jobbar sent idag. Trött är ja med. Men det var rätt bra att ja jobbade kväll, för då ligger vi jämt och läser. Jag passade ju på att läsa körkort då, vilket jag med mkt stor risk inte hade gjort om ja inte hade jobbat. So that's one good thing :P

2 comments:

Mo said...

..well...min pojkvän är svensk och bor i Malmö :-)

Mo said...

I live in the suburb of Paris, in a very small town. But I work and study in Paris. We met in Arkansas in 2006 when we were both on a studying abroad program :-) I know! my friends keep telling me it's like in a movie..but..it's not so glamour when you realize we almost never see each other...