February 10, 2009

35/36

Idag tog jag mig i kragen och åkte direkt till DMV för att göra mitt test, ta foto och fingerprint och så. Jag var noll nervös inför testet. Det ända jag var orolig för var att ngt skulle vara fel med.. ja vad som egentligen. Men, inget sånt denna gång! Yey för mig !
Inte länga fick jag vänta heller, vilket jag hade räknat med. Ställde mig i kön för "no-appointments". Fick ett nummer, fyllde i min uppgifter. Väntade 5-10 min, sen var mitt nummer. Gick fram till desken, hon fyllde i resten, kollade min syn (perfekt!). Fick en ny lapp. Ställde mig i en annan kö för att ta foto (snygg jag var eller vad liksom? Är det ens möjligt att se normal ut på sådanna bilder? Jag undrar det), trycka mina tummar mot en disk och sen få mitt test. Ställde mig vid en bänk, där alla andra stod. Stod typ 2 cm från dom runt omkring mig, och det är ingen som kollar eller ngt. Bra "säkerhet" för fu
sk om man skulle vilja. Nja. (jag lovar, jag fuskade inte.). Jag var typ säker på alla utan typ 2. Och ja, det var bara ett av dom som var fel så. Om man misslyckas på det testet så är man nog rätt dålig egentligen. Eller inte så, men.. det är rätt lätt alltså. Oh well. Hälften av körkortet är nu gjort iaf. Sen blir det körningen. Ska nog gå bra den med..

6 comments:

Mo said...

well I'm going there this weekend :-) and I spend the xmas break tehre too so i guess it's NOT too bad...but I really don't know about this semester cause I'll be super busy w/ work and school...

Nice pictures :-)

Mo said...

European & international relations... it's a special program..im going to school 1 week a month and the other 3 weeks I work at the International Office of an engineer school.

Mo said...

well..i'm disapointed..to be honest. But i should be done in september :-) what do you do when you're not an au pair? how long are you staying in the US?

Mo said...

Gosh that sounds amazing !!! you're totally right ! enjoy as much as you can !! i so wish i was still there ! I don't know about sweden but studying in Arkansas was soooo different (and better) than here !!

Mo said...

totally ! yeah it's really expensive but if they sponsor you..should help...

sparklegreen said...

I don't know what language you're writing in, but I absolutely love your photos, and how organic your blog looks. It is so raw and honest looking that it's almost dreamy.