January 08, 2009

Studies

Idag åkte jag till ett college som ligger här i närheten. Men ja vet inte riktigt hur jag kände för det.... hehe... Så jag åkte till ett ställe som ligger närmre där jag bor, som har adult classes, alltså bara klasser/kurser som man kan ta. Dom har en del saker som verkar rätt roliga, och det är långt ifrån lika dyrt som college. Okej, det skulle va himla kul att ha läst på ett amerikanskt college, men ja vettitjyven om jag hellre sparar dom pengarna liksom. I vilket fall.... ja har iaf kollat lite på Adult-ed:s hemsida om vilka klasser dom har och så.. och nu när jag gick in där idag såg jag en lapp, på långt avstånd... Mina ögon snappade upp det för jag tyckte det stod cosmetology, så jag gick fram för att kolla. På lappen stod det ngt om att dom skulle starta en ny klass inom kosmetik och sånt. Skulle öppna (börja?) i januari 2009. Så jag gick och hörde med henne i receptionen, och hon sa att det stämde och så. Så jag skrev upp mig på "intresserad-pappret" hon hade, så ska någon höra av sig snart typ. Skulle ju vara så kul och så perfekt om jag kunde läsa det ! Det skulle kosta $550 (värdfamiljen står för $500 av studierna) och då ingår alla saker som behövs. Dock vet jag ju inte ännu hur många timmar/credits/units det är (vi måste läsa 6 under året) och om det typ bara är en 1 units är det ju skitdyrt, men jag hoppas verkligen ! Jag mailade nyss och frågade hon som hade hand om det hur mkt det skulle vara och när. Men åh, det skulle vara så perfekt !
Jag är beredd på att det kommer vara typ mellan 3-5 på dagarna el ngt, när ja jobbar. Skulle ju suga. Jag hoppas verkligen att det är på förmiddagen ju !
Oh well, I'll keep you updated. Men som sagt, jag är beredd på ett negativt svar.
/Victoria

No comments: