January 13, 2009

Helikoptern I Trädet

Usch var jag är trött nu. Klockan är 23 och min värdmamma har ännu inte kommit hem. Jag somnar ihjäl mig snart.
På eftermiddagen åkte ja och mitt Aiden, mitt värdbarn till en park för att leka. Vi tog med oss en väldigt glad hund dit också. Körde med nedvevade rutor och Kuma, hundens, stack ut sitt huvud med vinden i ansiktet och nöjt.
Väl där blev det snart mörkt. Det blir kolsvart här runt 17.30. Men vi hade med oss en radiostyrd helikopter som Aiden fick i julklapp. Den vart han überlycklig över så vi tänkte passa på att leka med den. (Jag är liksom avundsjuk på honom, en sån är ju skitrolig! Den va flera, flera meter upp i luften ju. Så coolt !)
Dock byttes lyckan och leket snarts ut mot sorgsenhet. Helikoptern fastnade i ett träd, högt, högt upp. Vi fick inte ner den heller. Så nu sitter den där. I en park, i ett träd. Alldeles ensam. Och hemma ligger det en stackars liten ledsen kille som har förlorat sin julklapp. :( Stackars liten.
Okej... nu, 15 min efter att jag började skriva detta kom hon hem, så nu ligger jag i sängen min. Disk 2, Säsong 5 med Vänner är beredd att startas. Jag är nöjd.
God Natt !
/Victoria

No comments: