September 16, 2008

Everything Last Minute

Jag trodde inte att det skulle vara så mkt papper att fylla i, skicka, dona och ordna med. Visst, jag har typ läst andras au pairers bloggar och alla tycker att det är så sjukt mkt papper och sånt som måste fixa, men jag har alltid tänkt att jag ska vara så förberedd och ha mkt tid på mig. Nu har jag två veckor kvar (mindre t.o.m) och det är en massa som måste göras som inte är gjort. Och saker som ska skickas in och tar typ 1-2 veckor. Jag har inte tid med 1-2 veckor. Jag åker då. Jag har iaf bokat en hälsoundersökning på måndag, hoppas få en ambassadtid snart där ja ska få mitt visum, och sen ska ja skicka in ansökan om internationellt körkort (som skulle ta 2 veckor att få, men ja måste ringa och höra om det kan gå snabbare, annars är det inte så bra). Samma sak med ett utdrag ur polisregistret som man måste ha tar typ samma tid. Ja, tjena, hoppas verkligen att ja hinner. Det värsta är att ja gör en massa saker men samtidigt finns det inget ja kan göra. Sånt är sjukt jobbigt. Man känner sig så otillräcklig. Eller nåt. Billigt är det inte heller. Tusan. Fast det är ju ändå kostnader för ett år, men det är så bajsigt att alla utgifter kommer på en gång. Men så är det inte. Jag ska egentligen inte klaga. Eller ja klagar inte, men .. ja ska liksom spendera ett år långt ifrån kalla Sverige och då är det lätt värt all stress och allt pappersarbeten som måste göras.
/Victoria

No comments: