March 10, 2010

InvarKampradElmtarydAgunnaryd And Sunshine

Idag hörrni , satte jag mig ute på vårat däck med tidning i handen och musik i öronen och solade. Det va inte igår det ! men yey, det känns som att våran börjar närma sig ! Wihoo ! Sen bestämde jag mig för att fara till IKEA för att köpa lite Marabou till J. Vi hade diskuterat choklad och ja sa att han- självklart- måste smaka svensk, så ja jag tog mig tid efter solningen att åka dit. Gick runt lite där med, men köpte inget. Det känns som att jag går på IKEA i Jönköping när man går där. Hihi, är lite konstigt måste jag säga. Men ngt jag såg va att dom hade frukost också- och det va typ bacon, korv och ägg. Svenskt?? Inte så mkt, eller?. Haha. Oh well.
Åh, och J ville ha några bilder på Vetlanda, eller Stockholm för ett skolprojekt han gör nu (han intervjuade mig igår haha.. bara lite frågor om skillnader mellan usa och sverige). Men så försökte jag leta efter ngn bild på lilla Vetlanda ibland alla mina miljoner bilder. Ja det kan ju beskrivas som så att det va som att leta efter en nål i en höstack. Ofta man har bilder på sin stad? Ärligt tror jag dock att jag har det från 2007- MEN just den mappen har jag inte- av ngn anledning. Ja har 2005, 2006, 2008, 2009, men ingen 2007. Whats up with that? Haha. Dagens i-lands problem liksom ! haha.

Translation:
Oo, it was soo nice weather today, so I grabbed a magazine, my music and had a seat in the sun for a while and just relaxed. Mjao, that was nice ! :) I can feel the spring getting closer ! Me like. Then I decided to go to IKEA to get some swedish chocolate for J. We discussed chocolate the other day and I promised I'd buy him some, so yea, thats what I did. And then I walked around in IKEA a while- it always feels like I'm in the city where IKEA is where I live in Sweden. Hihi, it's so weird. :P And then I saw a sign for breakfast at IKEA and it showed bacon, sausage and eggs. Um, not very Swedish, but still haha.
And then I had to look up some pictures from my hometown or somewhere in Sweden coz J needed some for his school project (he interview me a bit yday about Sweden vs the US), and boy that wasn't easy to find among my million pictures. Like looking for a needle in a haystack. I do think I have some in my "2007 folder", but for some reason I only have 2005, 2006, 2008 and 2009 on my computer. Um, why? Haha. Today s big problem !

5 comments:

Lia said...

haha thanks! I love your blog! I think is really special:)
xx

HMcK said...

I heart Ikea, anywhere I can buy a wok for £3 and bed linen under the same roof is absolute heaven. Great photos.

Isquisofrenia said...

yeah nice weather all the way!!

Winnie said...

We love IKEA in my house! Sounds like such an awesome day!

Matis Burgos said...

Thanks, you too.