October 13, 2013

All in

Nu när jag pluggar så kommer jag vara tvungen att prioritera bort att göra andra saker. Mitt liv ser ut som såhär nu att jag jobbar, pluggar, tränar, äter och sover. Punkt. Sen kanske jag hinner med att göra något annat eller träffa någon någon gång, men om jag skulle säga nej till att hänga med folk eller göra något annat finns det en anledning. 
Jag går verkligen all-in för min utbildning nu. Det är grymt mycket att lära in nu efter den första omgången. Vi ska kunna varenda vinkel på alla ben, alla muskler och var dom fäster och hur den minsta lilla cellen funkar i våran kropp. Det är mycket. Men jag tycker det är ofantligt roligt och jag vill verkligen lära mig allt. Och inte bara för att vi ska ha ett prov på det nästa gång vi ska träffas, utan för min egen skull- jag vill kunna allt för att jag vill kunna allt. Så, ja de kommande månaderna kommer vara mycket för mig. Men jag hoppas att min omgivning förstår och respekterar det :) 
Jag är så glad för att jag äntligen satt igång. Det är så självklart att det är detta jag vill jobba med. Och jag tycker det är jättekul att allt inom träning och hälsa har blivit så stort, att det expanderar. 
Nehe, nu blev klockan mycket och jag måste kila iväg för lite söndagsjobb. Ikväll blir det biceps/triceps träning och ... trott eller ej.. plugg!! :)

Translation:
Now when I've started school I need to organize my life a bit. I can't hang out and do as much as before. My life looks like this now; I work, study, workout, eat and sleep. Period. Then maybe I have time to see someone once in a while, but if I would turn down a chance to hang out with someone or do something else there is a reason. 
I'm all-in for school now. There is so much we have to learn, every angle of the bones and the name of it, every muscles in our body and how they are attached to the bones, and every little cell in our organs and heart and all that. It's a lot. But I think it's extremely fun and I really want to learn everything. And not just because we're gonna have a test once we get back, no I wanna know it for myself- I want to know as much as possible. So yeah, the next couple of months is gonna be a lot for me, but I hope my friends and family understands that :)
I'm so happy I've finally started school. It's so obvious that this is what I wanna do. And I think it's so awesome that the fitness and health industry is growing so big now.
Ok, gotta get going.. Sunday work is calling. Tonight I'm doing a biceps/triceps workout... and believe it or not... study! :)

1 comment:

Kim said...

I think that everyone will understand - you made a commitment to school and I think your dedication is inspiring!