December 25, 2008

Juleaftonskväll

Idag har vi stökat och donat, eller va det nu heter haha.. Har lagat en himla massa mat, och på kvällen kom lite släkt hit.
Har känts som vilken dag som helst om jag ska vara helt ärlig. Och klart man har saknat att vara med mina nära och kära denna 24 december (som det fortfarande är för mig. Iaf i 9 min till). Men som jag intalar mig själv varje gång tanken slår mig; ohh, så många julaftonar jag har haft innan jag kom hit, och oohh så många julaftonar jag kommer fira i Sverige i framtiden. Då känns det rätt ok. Jag är ändå här för att delvis uppleva en annan kultur och se en annans familj fira på deras vis. Så det får duga :P
Ska tillägga att min värdmamma verkligen visar uppskattning för mig om allt jag gör osv... Det känns himla kul och höra faktiskt.
Fick dessutom ett litet fint brev av min mormor i brevlådan idag. Hon är för söt min mormor... Gjorde mig lite extra glad sådär mitt i vevan.
Nu blir det nattinatti, och imon står det julklappsöppning och jullunch på schemat.
/Victoria

No comments: