January 24, 2014

The Secret Life of Walter Smitty

En ledig dag. 
Jag vaknade upp runt 5 imorse och tänkte "Idag kör vi ett Crossfit pass i boxen 6:15" (har ju inte vart där på några veckor pga jobb, plugg och ah, löpträning). Jag låg och uppdaterade hemsidan för att se vilken WOD det skulle vara (då jag kört extremt mycket ben denna vecka, löpning och allt, och behövde vila dom). Men tiden rann ut och den nya WOD:en dök inte upp på hemsidan förrän försent. 
Tänkte att, ne men jag kan köra 11:30 lunchpasset. Men när jag såg vilken WOD dom skulle köra kände jag att neee... blir för mycket ben. Dom måste få återhämta sig för att jag ska kunna prestera efter mitt löpschema nästa vecka.
Sååååå.... det fick bli ett traditionellt, hederligt styrkepass på Fitness24Seven istället. Köttade axlar, främre, mitt och bakre delarna. När jag skrev upp mitt pass tyckte jag att det var en jättebra idé att avsluta passet med 50 burpees. Jomenvisstsåattteee... Efter att ha avslutat passet körde jag handstående i säkert en halvtimme (varav en medelålderskvinna var helt fascinerad av mig och vad jag gjorde- medan jag själv mest var frustrerad att det inte fanns någon "öva-kipping handstand pushups"-kudde. Jag gav mig själv några milda hjärnskakningar pga det... men glad att hon gav mig komplimanger iaf...!) och när jag sen läste mitt underbara lilla meddelande till mig själv "Avsluta med 50 burpees" suckade jag. MEN, jag kunde ju inte inte göra det liksom, så ja upp och hoppa Victoria, sen får du gå hem :) Said and done :) 

Eftermiddagen har spenderats med att strukturera mitt liv, plugga och planera! 
Nu har vi precis kommit hem från bio- och det blev "The Secret Life of Walter Mitty", och ooooh vilken fin film! Spring iväg och se den med en gång. (och så klart är soundtrack:et amazing- som alltid i filmer som jag gillar stenhårt)
Translation:
A day off.
I woke up at 5am this morning thinking "Maybe I should hit the Crossfit box at 6:15" (I mean, after all I haven't been there for weeks coz of work, studying and well- running). I wanted to know the WOD they were gonna do today, so I updated their website like a billion times between 5 and 5:30am to see if it would be an easy wod for my legs (since I've been working a lot of lower body this week, and my legs really needed rest)... but since they didn't update in time for the first wod I decided to maybe go for the 11:30 lunch WOD. But when I saw the workout they were doing today I felt like it was the wrong day to go there, since it was a loooot of lower body involved. 
So I went to the gym for some old fashioned weight lifting. I worked front, back and middle delts. And when I wrote my workout earlier today I thought it would be a good idea to end it with 50 burpees. Weeellllll.... I ended my weight lifting with Handstands for like 30 min, (practicing my handstandpushups- not going well!! but a women at the gym had looked at me the entire time and she was really fascinted of what I did haha. So I guess thats nice). Buuuut... I couldn't just ignore my little note-to-self about the burpees. So I sucked it up and did it! And it felt good afterwards (like it always does!). 

I spent my afternoon at my desk, organizing my life, studying and planning! Nice!
Now we just got home from the movies, we watched "The Secret Life of Walted Smitty"- go see it right now! It was so good! (And the soundtrack was awesome- as it always is in movies I really like :P)

1 comment:

Kim said...

I do want to see that movie - at some point we will!!
And, 50 burpees is always rough - way to end a workout on a bang!!!