January 05, 2014

Finally some quite time


Igår läste jag ut en av mina kursböcker. Jag kunde liksom inte hålla mig. Och den var så bra och intressant! 
Nu ska fokusera lite mer på näringsläran, men jag vill också djupdyka lite mer i min konditionsbok och studera boken mer...nu läste jag ju mest sida till sida :)
Asså något som jag stör mig på.... t.ex på instagram och olika bloggar så finns det en maaaassa tjejer som säger sig vara experter på vissa saker, och rekommenderar att äta på ett visst sätt, träna på ett annat osv. Och ja, det är ju jättebra att peppa folk och motivera och så (det tycker jag definitivt!!) men det som jag stör mig på (nu när jag själv har kunskap från skolan) är att det finns så mycket fel där ute. Folk som skriver att dom gått ner 5kg för att dom bara ätit protein i en hel månad, eller lägger ut bilder på övningar som dom tipsar om och så är deras hållning eller utförande helt katastrofala! Jag blir galen. Det är tråkigt när tjejer som dessa påverkar sån stor mängd människor som läser deras bloggar. Jag tycker man ska vara lite försiktiga med vad man skriver om när man inte helt vet att man har rätt eller har den rätta kunskapen i ämnet. Tänka på att det finns folk som tar åt sig och då kanske gör helt fel... ja.. ne nu ska jag vara tyst. Jag ville bara skriva av mig lite ^^ Har blivit väldigt mycket jobb och lite fritid det senaste, men nu kommer det lugna ner sig lite ett tag, så det är skönt iaf :)

Translation:
Yesterday I finished reading one of our books we got from school. I just couldn't keep my fingers from it ^^ It was just soo good :) It's called (when translated from google) "Fitness and stamina". Not sure I would use that name in English, but anyways :) It was really good ! 
Now I'm gonna focus more on reading about nutrition. 
I've been really busy lately, a lot of work and stuff.. but things will be more quite for me now, which is nice, so I can focus more on my studies and working out :)

1 comment:

Kim said...

Enjoy the quiet!!! I'm sure you will be super busy again soon!