January 13, 2014

Maxpulstest/Max heart rate test

Om jag säger att jag dog igår kväll på löpbandet så är det en underdrift haha. SHIIIIT! 
Jag ville kolla min maxpuls igen, eftersom när jag gjorde det förra gången använde jag mig att pulsgreppet på själva löpbandet och det var inte att rekommendera :P Så denna gången körde vi med min pulsklocka och det gick mycket bättre :) 
Men shit asså, svetten slutade aldrig rinna efter det att jag var klar! 50min blev det totalt, med 10 min uppvärmningsgång, 20min uppvärmningslöpning och sen i ca 10min höll jag på med att stegra hastigheten och lutningen för att försöka nå min maxpuls. Jag tänkte hela tiden att min PT-klass stod och kollade på mig så att jag skulle pusha ännu mer haha. Men ah, högre än 194 i puls kom jag inte, så det måste va det slutgiltiga! Jag var nära på att svimma vid ett tillfälle och tja, det tydde nog på att jag var klar :P Men avslutade passet med lite intervaller på hastighet 15 och lutning 4.
Att avsluta veckan med ett sånt pass var riktigt gött :)

Translation:
If I tell you I died on the treadmill last night that would be an understatement haha. MAAAN!!
I did a Max Heart Rate test again coz when I did it last time I used the pulse grip on the treadmill which is not recommended :P So this time I used my pulse watch and it went a lot better :)
But man oh man, the sweating never ended once I had stepped off the treadmill! 
50min total: 10 min walking warmup, 20min running warmup and then for about 10 min I increased the speed and incline in order to find my MHR. I pictured my Personal Trainer Class watching me all the time so that I would push my self even harder haha. I think it worked :P But yeah, I didn't get highter than 194 so that must be my max. I almost fainted during the test haha so I think that meant I was done ;) 
After a few minutes of resting I ended the workout with speed intervals on speed 9,5mph and incline 4. That was tough :D
Great workout to end the week :)

1 comment:

ninniej said...

du e så sjuukt grym kvinna! förebild nummer ett haha!
Men dude vad har du för pulsklocka. vill ha en bra för bra pris liksom och kan tänka mig att du inte har den dyraste liksom :)