January 07, 2014

I won't be forgetting strength!

Nu när jag har börjat träna inför GBG varvet blir det mycket fokus på löpning (så klart). Men kommer absolut inte glömma bort att träna styrka och specifika muskelgrupper. Igår körde jag en egen Crossfit wod med högt tempo. 
10x10
Pull ups (assisted)
Overhead Lunges
Burpees
Riktigt svettigt. Precis som det ska vara. Jag körde 20 min löpning som uppvärmning och 10 min lugn jogging efteråt. 
Idag blir det fokus på axlar och jag kommer inte köra någon kondition alls. Värma upp såklart, men annars bara pumpa- om man nu vill kalla det så ;) 
Imorgon kommer jag löpa igen. Håller på att trixa med en plan inför Maj. Vad jag ska träna varje månad. Hur jag ska träna osv. Kommer som sagt fokusera mycket på att stärka min ben och rumpa. Först stärka, sen ju närmre det blir fokusera mycket mer på uthållighet. Spännande!

Translation:
Now that I've started working for the half marathon in May it will be a lot of running the next couple of months (of course). But I won't forget strenght training. Yesterday I did a Crossfit wod with a lot of intensity.
10x10
Pull ups (assisted)
Overhead lunges
Burpees
Awesome workout. Just the way it should be :) I did a 20min warm up run, and ended the workout with some cool down jogging for 10 minutes. 
Today I'll be focusing on shoulders and no cardio at all (except for warm up).
Tomorrow I'll be back on the treadmill. I've started writing down my workout plan for the marathon. How much to train every week/month and what and so on. I wanna be fit for it! Obviously ! (I like that word). 
I'll be working a lot on getting stronger in my legs/butt. First strength, then endurance. Exciting!

1 comment:

Kim said...

Sounds like a great plan - all of it - being fit and working on strength then endurance!!