May 25, 2009

Memorial Day & Alcatraz

Jaha ni, idag är det Memorial Day här i USA. En ledig dag för alla (för mig med hihi..) och jag tror det är en holiday där man ska tänka på (?) soldater som dött i krig eller ngt sånt. Jag är inte riktigt hundra, men ngt sånt äre tror ja.
Ja min helg har vart busy busy med en lördag som hette duga och igår bar det in till SF för att åka till Alcatraz ön. Hade planerat att ta tåget in, men - hoppsan - jag missade det haha.. Så ja, bilen var nästa utväg och sen BART (pendeltåg) och därefter Cable Car till andra sidan SF, vid Fishermans Wharf. Och stressad som tusan var jag.. Vi skulle träffas 2.30 och jag hoppade av Cable Caren vid 2.28 (och då var det ändå en bra bit att gå) så jag kutade förbi alla turister som gick och lunkade längs hamnen. Haha, det var lite roligt, för jag hade på mig "normala kläder" och jag sprang jämte några som var ute och sprang-sprang. Såg nog lite .. konstigt ut haha. Men jag hann i tid och vi hoppade på båten som tåg oss ut till ön. Väl där fick vi först lyssna på en som stod och berättade lite om allt och sådär. Då fick jag också fiskmåsbajs i huvudet! Tur att jag hade hatt på mig haha.. Efter fick vi våra hörlurar= audioguided tour och traskade inne bland alla cellar och sånt. Och ja efter ett par timmar där tog vi båten tillbaks. Om man ska skriva lite kortfattat haha.
Kan ju inte säga att jag är JÄTTEimpad av det. Klart det var intressant och sådär, och klart jag ska ha vart där, men still.. inget wow från mig liksom. Inte ett "non-wow" heller, men ja, ni fattar hehe.
Bilder kommer, så klart..

Translation:
So today is Memorial Day here in the states. I guess it's a holiday where you should honor/remember soldiers from the wars and stuff. (or something hehe..). So my weekend had been busy busy. Yesterday meant Alcatraz, and getting there was.... stressful haha. And it included running along the boats of Fishermans Wharf. But no worries, I made it in time and everything was fine :P So we got on the boat and headed to Alcatraz Island. First we got to listen to a lady talking about it and stuff, and here's where I also got birdpoop on my head. Lucky me I wore a hat.
And well, then we got out headphones so we could go through the cells and listen to out audioguided tour. After a few hours we were done. And I have to say that I'm not all that impressed. I mean of course it's interesting and stuff, and I had to go there- obviously- but still.. it was only "ok" haha. But yes, of course interesting.
And.. pix are coming

4 comments:

mimmi. said...

Nu drar jag igång med en frågestund på bloggen så fråga på! :)

Mo said...

really? i remembered i was kinda impressed by Alcatraz...especially when they put me in that totally dark cell pretending to lock me up lol... well i guess i'm easely impressed ;-)

Silje said...

I think Alkatraz seems interesting!=) Haha, I laughed a little when I read about the birdpoop!=P

Elizabeth Marie said...

Alcatraz is a pain to get to! ha! But it's good to see!

I want to see more pics love! :) XOXO