May 28, 2009

Dumb!

(The picture of our cat has not exactly anything to do with this post haha..)
Haha, fy va efter man känner sig när man inte kan hjälpa sitt 9åriga värdbarn med matteläxan. Han har något som heter "Long division", och det har jag då aldrig sett förut. Stackars liten, han kan ju inte heller och mig har han ju inte mkt nytta av. Stackarn. Och så råkade jag säga att jag kna följa med honom till skolan imon och förklara för läraren att hans "dumb au pair" inte kunde hjälpa honom... Men han vart nästan helt förtvivlad ju när jag kallade mig själv "dumb". Det var ju mer menat som ett "skämt", men han tog det på värsta allvar och bara "men du kan ju inte kalla dig själv det... " osv osv.... Sorry, det var inte meningen.
(Btw, för dom som kollar på Vänner... jag känner mig lite som Joey i min användning av --> " ... Han har ju lite problem med dom, och det känns som att jag bara slänger in sånna lite titt som tätt haha..)

Translation:
Dude, I feel so.. unsmart, not being able to help my 9y old hostkid with his math homework. He had something called "Long division" and I really don't know that. I have never used it in my life, well at least not the way they are being teached. Poor thing.... I'm there for no use at all... hehe.. (well not funny, though.)

4 comments:

Char.Lotte said...

long division! aha tell him i would love to help him! i'm such a nerd but it is actually fun for me

Elizabeth Marie said...

Oh gosh...I suck at math. Cute kitty though LOL.

I hope you're doing well honey!! XO

Sandra said...

Tack så mycket, jaa det är en befrielse verkligen!!

K8 said...

Your cat looks exactly like my cat, color and the way the cat likes to stretch out on the floor.