May 30, 2014

Ett kallt Öland/Kalmar och 5k race!

I tisdagskväll hängde jag med Ninnie och hennes päron till Öland för en natt i husvagn. Mycket mysigt :)
Dagen efter hade vi ju planer på att gassa i solen, men med den kylan och det höstväder som visade sig både på Öland och i Kalmar så blev det inget med det! Vi var så opepp pga det haha, men jag hade en väldans trevlig dag med världens bästa i Kalmar. 
På kvällen sprang vi Drottning Margaretaloppet med några från Ninnies jobb. 5km lopp och det gick la sådär för mig ^^ En minut sämre än Vårruset så är väl inte nöjd, men inget jag är ledsen över heller ;) 
Efter det bar det hem till hennes kollegas stuga för mat och efterrätt och det var riktigt trevligt. 
Vi var hemma sent den kvällen så jag var inte superpigg när klockan ringde på morgonen och jag skulle bege mig hem till Jönköping för jobb haha. Hade myyyycket hellre legat kvar och sovit. Men men, jag överlevde det med :P
Supernice att få hänga med min bästis iaf. Suuuuger att vi inte bor i samma stad längre !!
Nu är det iaf helg och jag är ledig imorgon! Yay :)

Translation:
On Tuesday night me, Ninnie and her parents went to Öland, which is an island on the east coast of Sweden. We spend the night there and we had plans to lay in the sun on Wednesday, but the weather sucked haha. It was freezing cold and the wind was crazy so that didn't happen. So went shopping instead haha. 
In the evening we ran a 5k and I did 1minutes slower than the one I did the other week. Not happy about that haha but that's ok :P
After that we stopped at Ninnies collegues cabin for food, so we were home really late that night. When my alarm went off in the morning I was soooo tired and did not feel like getting on the train back to Jönköping for work. Siigh! Haha. But I survived :P
It was awsome to get to spend some time with my bestie! It sucks that we do not live in the same city anymore!!
Weekend's coming up and I'm off tomorrow ! Yay :)

1 comment:

Kim said...

Bummer about not getting to lay in the sun but at least you got to go shopping!!!
Glad you had time with your bestie!