May 05, 2014

Workout times two!


Söndagträning när den är som bäst! Dock är bilderna från träningen i lördags då jag köttade ben! Jag är en flitig användare av detta underbara, gröna band! Ååh bästa för mina gluteus medius/minimus och höftstyrka! 
Igår blev det först en lugn löptur på morgonkvisten och efter jobbet gick jag till gymmet (Fitness24seven- bra att ff ha kvar mitt kort där då Friskis inte har öppet så sent på helgerna). 
Körde överkropp med fokus på bröst, axlar och triceps! Körde mycket bänkpress (har verkligen fastnat för det nu haha), pushups, pushpress med skivstång och dips.
Det som är extremt skönt med att träna överkropp är att det inte är jobbigt att gå i trappor efter ett pass haha! Bra grejjer :D
Idag blir det vilodag och en lång jobbdag. Imorgon är jag äntligen ledig och ska försöka göra så mycket som möjligt på mina två inlämningar som är kvar.... uggghhh jag drar mig verkligen för dom- vet inte varför :/ 

Translation:
Sunday workout at it's best! Though the picutres are from my Saturday workout when I killed my legs :D I use this green band a lot! Best thing ever invented for Glutes medius/minumus and hip strength!
Yesterday I started the day with a calm run, and then I hit the gym in the evening after work.
I worked my uppebody, chest, shoulders and triceps. A lot of bench, pushpress, pushups and dips!
The good thing about working my upperbody is that it's not a pain in the butt walking in stairs after a workout haha!
I start this week off with a rest day and long work day. I'm off tomorrow and focus is working on my assignments! uuughh I'm not excitied about those at all..... :/

1 comment:

Kim said...

I love bands like that!!!
Good luck on the assignments!