March 09, 2014

To sum up my running week

Igår jobbade jag 8:30-17 och när jag kom hem var jag dödstrött. Andreas hade besök så jag satte mig i sovrummet och pluggade ett tag. Jag var i valet och kvalet hela kvällen om jag skulle plugga eller inte.... men framåt 21 så kände jag att ne, jag kan lika väl göra det.. jag hade ju inget bättre för mig.. och så hade jag dessutom en massa kilometrar kvar att springa denna vecka (som slutar på lördagar för Nike..). Har inte riktigt följt den planen från punkt till pricka... utan jag har sprungit de dagar som passar mig, och kört styrka vissa dagar. Så ah, jag gör mitt bästa :P Men kände ändå att tjaa, jag "ska" ha sprungit nästan 50km denna vecka och jag hade bara kommit upp i 20km, så jag tänkte att några fler ska jag väl kunna få in :P Så det blev 11km till igårkväll, så det var nice ändå! Fattades bara 17km, men men den tiden la jag på styrka istället :)

Translation:
Yday I worked 8:30am-5pm and when I got home I was soo tired! Andreas had company so I started studying... I hadn't decided whether I wanted to workout or not.. but at like 9pm and I thought, eh what the heck! Haha. I looked at my Nike app and it didn't look all that good. My plan for this week (that ends Saturdays on the app btw) was to run almost 50km, and I had only gotten in like 20... so I was like, I better go run at least a few more km haha. So I did. I got another 11km in which was nice! So now there was only 17km missing :P But I spent a few days working only strength, so I put time on that instead! :)

No comments: