March 06, 2014

30 sec intervals


Igårkväll körde jag ett svettigt pass med 30sek intervaller. Jag tänkte köra tabata med 20sek och 10sek vila, men blev att jag inte vilade på de 10 sekundrarna så det blev 30sek go go go helt enkelt :)
Första rundan körde jag:
Pull ups
Box jumps
Jumping lunges
Andra rundan körde jag:
Long sit ups
Squats (med MDI band)
Pullups
Efter det blev det lite styrka. Körde igenom benen (glutes, hamstrings, quadriceps) i cable crossen och avslutade med benpress och där använde jag mitt MDI band och holy smokes vilken skillnad det blir för de små glutéerna! Precis vad jag behöver för en stark och stabil höft! 
Avslutade mitt pass med foam roller:n. Ska försöka köpa mig en sån idag. Det är guld verkligen!
Idag är jag LEDIG! Och jag har, som vanligt, hundra saker som måste göras! Plugg, matlådor och lite småärenden måste bli gjorda och så ska jag hinna med ett löppass idag var det tänkt!
Ha det fint!!

Translation:
Last night I was sweating my ass off! I did 30 sec intervalls. I was gonna do the tabatha with 20sec active and 10 sec rest, but I ended up working on the rest secunds as well haha, so it was 30 secs go go go! :)
First round was:
Pull ups
Box jumps
Jumping lunges
Second round:
Long sit ups
Squats (using my band around my thighs- working gluteus med/min)
Pull ups
After that I did some strengthening moves. I worked my glutes, hamstrings and quads in the cable cross and ended it with leg press using the band around my thighs again (in the first picture). It's awesome for gluteus med/min! I need that for a strong hip!
I ended the workout with the foam roller! I'm gonna try to buy one today if I have the time! It's really awesome.
Today I'm OFF. And, as always, I have a billion things I need to do! Study, make lunch boxes and run some errands. And I'm gonna try to squeeze in a run as well.
Take care :)

1 comment:

Kim said...

Looks like a great workout - love tabata style!!!