March 28, 2014

Friday Morning 21K


Den här fredagn började strålande ! Jag var på gymmet efter 7 och satte igång att springa. Jag hade målet inställt på 21km, men tänkte att jag börjar med 10km och sen får jag se hur jag känner och fortsätta så långt som det kändes bra liksom. Sagt och gjort, 10km blev sprungna och då var jag så kissignödig att jag var tvungen att pausa för att springa på toa i några sekunder. Fortsatte sen med kilometer efter kilometer...och vid 16-17km började energidepåerna ta slut kändes det som, då gick det riktigt trögt, men jag tänkte att har jag tagit mig ända till 17km då kan jag lika väl springa 21km haha! Sa ah, jag kämpade mig igenom de sista och det var tungt vill jag lova! Kände kanske inte att jag hade bästa tekniken på slutet då mina prio1 muskler var slutpumpande så alla hjälpmuskler gjorde jobbet istället (vilket ju inte är bra förstås!) men jag var ju så himla nära! Och när min coach i Nike appen sa "21 kilometers" då saktade jag ner och kände mig klar haha. 
Sån härlig känsla att jag faktiskt klarade det! Och på ett löpband dessutom som kan bli rätt monotont! Men ah- nästa steg är ju att klara det utomhus, det är ju faktiskt utomhus som räknas liksom :) 
I vilket fall, efter den lyckade morgonen så blev fortsättningen på dagen sådääär. Vet inte om jag drabbades av ngn form av löparmage eller om pan pizzan jag åt igårkväll efter att inte ha ätit mer än gröt och en banan på hela dagen gjorde sig känd efter löpningen för har mått såååå illa och haft så ont i magen hela dagen!! Typ att jag har velat gråta för det har gjort så frustrerande ont! :/  Gick över i eftermiddags nån gång då jag satte mig på balkongen ute i den strålande solen. Men usch, jobbigt alltså! 
Men en liten klapp på axeln till mig själv iaf för morgonens löpning! 
Trevlig kväll folk! :)

Translation:
This Friday morning started out fantastic! I was at the gym after 7am and started running. I had my goal set to 21km, but I thought I'd start off with 10km and then I'd see how I felt. Said and done. I ran 10km pretty easy but I just had to pee haha so I took a 30sek break and then jumped on the treadmill again! Then the km just passed ! But by 16-17km it started becoming heavy ! I think my glykogen storage was completely empty haha and it was just not easy. But I thought that if I had made it to 17km I might as well just do 21km haha. So I did ! And it felt awesome afterwards ! Though I was soo tired haha. But yay to that!
Though the rest of the day was not as good coz when I got home my stomache started hurting soo bad and I felt so sick ! Don't know if it was Runners Stomach or if it was that small slice pizza I had last night after not have eaten anything but breakfast and a banana all day. Anyway, not a nice day but at least the hurting stopped this afternoon! 
But I want to give myself a pat in the back for this mornings run! 
Have a nice weekend all of you ! :)

1 comment:

Kim said...

I hate when that happens after a great run - lately I have lots of days like that - if I run more than 10 miles it seems to be a trend!