February 02, 2014

Indian food- YUMM!

Åh vilken välbehövlig söndag jag har haft idag. Jag har vart så enormt trött de senaste dagarna... liksom inte kroppsligt trött utan mer att jag inte kan hålla min ögon öppna-trött.. Jobbigt alltså! T.ex igår var jag på gymmet på morgonen och tränade innan jobbet vid 12, men jag kände (för typ första gången i mitt liv tror jag) att jag ångrade mitt pass. Det gick inte superbra, jag var mest trött och motiverad hela passet, så jag hade nog mått mycket bättre med 1-2h mer sömn. Men men...
Idag sov jag iaf ut till 9- tror min kropp verkligen behövde de extra timmarna! Jag tror jag har satt rätt hög press på mig själv med på senaste tiden.. Jag gillar press, till viss del, men jag tror jag måste trappa ner lite kanske.. 
I vilket fall så började jag dagen med att gå bort till Maxi för att inhandla ingredienser för lite matlådor, så efter att jag slängt i mig min frulle satte jag igång, och två timmar senare, typ, hade jag 11 matlådor. Sweet! 
Nu på eftermiddagen var jag och A och käkade på en indisk restaurang, och det var sååååå gott! Alltså indisk mat är verkligen den godaste!
Sen gick vi iaf in i en koma, slängde oss på soffan och drog igen några Big Bang Theory avsnitt. 
Nu har jag pluggat lite grann (med betoning på lite) och ska hoppa iväg till gymmet för lite löpning. Om det går med all denna mat i min mage. Förhoppningsvis har jag tillräckligt med energi för att ta mig igenom ett pass, eller så faller jag ihop för att min mage är så tung haha!
Translation:
Oh I've had the best Sunday! I've been soo tired these past few days.... not like tired in my body, more my eyes.. I haven't been able to like keep them open during the days.. So annoying! Like yday morning I hit the gym before work at noon, but I actually felt like (for the first time in my life, I think) that I regretted that workout. It didn't go all that well, I was mostly tired during the workout and unmotivated and I would have been better with 1-2h more sleep. Oh well...
Today I slept 'til 9 at least.. Really nice! I think I've been putting too much pressure on myself lately! I like pressure, to some extend ! But I might have to tone it down a little, with all the things going on right now.
Anyway, I went to the grocery store first thing in the morning to get ingredients for some food prep! And then I spent like 2h making 11 lunches to freeze. Sweet! 
Now in the afternoon me and A went to an Indian restaurant and it was soooo good! I loooove indian food! 
Then we faced a food coma, hit the couch, watched a few episodes of The big bang theory. 
As for now, I've been reading a little (a little.....) and now I'm gonna hit the gym for some running. If I can run with all this indian food in my stomache... let's see haha ! 

1 comment:

Kim said...

Hope the run went well!!
I'm like you - it is rare for me to think I should have skipped a workout but occasionally it happens!!!