June 04, 2009

It's a love-hate-thing

För tillfället sitter jag och kollar på gamla bilder av mig själv (och omgivning). Det är något jag både älskar och hatar. Dels--självklart-- för att det är kul att minnas många bra stunder (älska-delen) och den andra delen är bara för den anledningen att jag ser min förändring-på utsidan- på gott och ont.
Det jag reagerar på från innan till nu är: jag är typ 100 nyanser ljusare i hårfärgen, mitt face är typ aningen (!) rundare haha- buhu-, mina armar är typ dubbelt så stora haha-buhu-, MEN jag har gladare ögon, jag kan se en glad tjej som har växt något otroligt (och då menar ja inte bara på utsidan haha.. ne, men kom igen, ni får leva med mig och min självkritik här..). Jag ser en tjej som har tillgång till så mkt och ska vara/och är så glad för så mkt, så all den där självkritiken kan kräva ner sig för det finns viktigare saker i livet! Och där slutar vi, för jag är trött och borde verkligen gå och lägga mig. Ohh, ja haha.. måste bara skriva, igårnatt hade jag vidrigaste drömmen ever. Jag drömde om våran katt och den var i mitt rum och så spydde den (med flit, typ som ett vapen) över allt och ja lunde inte göra ngt och det var så vidrigt !! Uuuäää.. Haha, usch.

Translation: Right now I'm looking at old pictures (well, not thaaaat old) and I have to say I both love it (cause of all the nice times I've had and stuff with great people) but than I also hate it so much (cause I see they way I looked before, and compare it to where I am 2day). Things I notice before to now: My hair is like a 100 shades lighter, my face is like so much rounder haha-buhu-, my arms are like twice the size haha-buhu, BUT I have happier eyes, I see a girl who has grown incredibly much (and not only on the outside haha.. sorry u guys, but ur gonna have to live with my selfcritic here). I see a girl who has so much access to so much and should be/is very happy for all these things, so all that selfcritic can go brake a leg or something, cause theres so many things in life that are more important! And let's call it a quit there since I have to go to bed. Like at this moment.

4 comments:

Mamma said...

Ja en otrolig förändring, men bara till det positiva,det är en mkt gladare, sötare,o positivare tjej...Helt otrolig skillnad

Syed said...

I always cringe when I see old photographs of myself. But it's always good to see how far we have come from then :)

Anonymous said...

Nice blog!! love all the photos <3
I think it's horrible to look at old photos (4 years back) I almost don't recognize myself ><

camilla said...

haha vilken ondskefull katt!

Dina motljusbilder är så fina! fast det visste du nog redan.. :)