June 11, 2009

I should have been born here

Va orättvist egentligen att man är född i kalla, regniga Sverige när man kunde vart född här. Jag tror jag skulle passa in rätt bra, om ja ska vara ärlig :P
Och personer i min klass har trott att ja är amerikan. Det tar jag som en komlimang- med tanke på att det kanske tyder lite på att jag inte snackar svengelska med dom, med en sån där trallig ton som många svenskar har haha.. och många verkligen påpekar min amerikaska engelska- att den är bra liksom. Typ som mitt värdbarn han är liksom helt såhär bara " Asså, du låter ju inte alls som att du kommer från någon annanstans än härifrån"... Yea.
Och två dagar i rad nu har två damer börjat prata randomly med mig. Igår i en affär. Jag hörde någon ropa " Hey, pretty one".. men ja ville ju inte vända mig om liksom... och sen bara "Hey you, beautiful girl in black"... Och ja var den enda i närheten, och jag hade svart, så ja bara hm... vände mig om till henne.. och hon höll upp en liten klänning och bara "Åh, denna va ju fin.. den skulle va jättefin på dig och din vackra kropp" (HM?!?! haha...omg. eh no.) och så började vi snacka lite random sådär... hon var så snäll så!
Och sen idag i omklädningsrummet på gymmet så va det en dam som sa "Why r u working out. You don't need that, you have a great body" (U need glasses? haha... ..) och så började vi prata med värsta länge... så trevligt så. Sånt gör mina dagar här borta, det ska ni veta!
Ok... hm.. ja vet inte vad som var tanken med detta skrivandet.. jo, att vara född här. Ja, varför skulle man inte vilja det? Och ja känner att jag är så mkt mer en caligirl än en svennebonne. Nej, jag får konvertera mig haha.. (kanske det inte heter haha.. men vi kan ju låtsas).
Nu har jag fått lite mer info om hur min sommar kommer se ut med. Nice.

Tranlsation: It's so unfair I wasn't born here. I wish I was. Being able to live in beautiful Cali forever. I would fit in. I fit in more here than in Sweden, thats 4 sure.
And the people in my class thought I was american. Which I do take as a compliment since it must mean that I don't have that much of the swedish accent (thank god. haha). So yea, I guess that's nice.

And 2 days in a row have 2 ladies started talking to me, just randomly. (I'm loving it). They totally make my day, let me tell you!

Currently listening to: Death Cab F.C - No sunlight (well I do have sunlight though ;P)

5 comments:

divanaurlopie said...

interesing ;D

yiqin; said...

Hahah I love death cab :D

Silje said...

Cool to read!=) And on the last post: You have wonderful eyes!=)

Syed said...

Aww haha, that is totally the reason why I make sure to strike up conversations with strangers :)

Mo said...

isn't awesome when people ask you where you're from and they actually mean which state of the USA??? i love it ;-)