June 21, 2009

Helan går

Ok haha... jag höll på (gjorde) världens "Fail" (för att citera min förra värdfamiljs dagliga uttryck för att mislyckas..).. Ja kom till Golden Gate parken (fixade streetparking- oh yea..) och så skulle ja gå till en del som hette Stow Lake där det skulle vara... Och ja gick, och tillslut kom jag dit. Klockan vart väl 14.15 nåttsånt.. (det skulle börja runt 14)... och ja, och efter det gick det utför. Jag virrade runt i en (dock mkt vacker) park i typ 2h... Såg ingen skymt av ngn midsommarstång, blonda tjejer, svenska tröjor, blågula ballonger och lukten av sill. Sen fick jag iaf tag på Anna- som bjudit mig- och tillslut kom jag iaf fram... men ojoj, jag hade ju kankse inte planerat att gå så mkt, och därför hade jag inte satt på mig skor som ska vara bekväma efter 2hs promenad. Blåsor Hej!.
Men ja, det var trevligt. Kände inte en enda där, men det går det med haha.. det finns lite svenska personer här alltså. Unga och vuxna. Och lite amerikanskt hade också kommit för att fira denna svenska högtid. Och en fin midsommarstång hade dom fixat också. Inte dåligt.
MEN, fortfarande.. Anna Victoria är ingen midsommartjej- av ngn anledning- haha.

Translation:
I did a fail today (to quote my prev. hostfamilies daily saying for failing something..).. I went to Golden Gate Park in SF.. Got myself a streetparking (yey) and headed towards the part with the name of Stow Lake. But after that, it was all downhill haha. I walked for about 2h to find them. I did get ahold of the girl that invited me and she helped me to find the place, so luckly I ended up at the right place.
It was nice, didn't know anyone there though hehe, but it was cool. And they had all the tradional things there should be on this day. And they also got the "midsommarstång" (midsummer tree).. Not bad, not bad.
But still- I'm no Midsummergirl.. haha.

3 comments:

Unknown said...

"did a fail". love it. (even though that's no fun of course.)

Silje said...

Nice tree!=P

Velo said...

i am grieving with ur lovely dog. =(
btw, u have cool camera, the result is sooo perfect. =D