April 06, 2014

Friskis, Crossfit & Parteeey

Hej och hallå! Det sitter en sliten, trött och utpumpad Victoria i soffan och dricker grönt té passion. 
Ikväll får (!) jag inte göra nånting. Bara vila, dricka té, kolla på serier och bara vara. 
Det har vart en busy helg, som ni nog vet, känns som att det är det enda jag skriver om för tillfället haha. Suck... ne, men jag var ju beredd på det då det blev en väldigt lång jobbvecka plus att det var mkt planerat för denna helg dessutom. 
Men igår iaf så hade Friskis (där jag jobbar i Jönköping) en utbildningsdag och det var riktigt intressant! Jag och alla andra började morgonen och förmiddagen med att lyssna på en föreläsning med Eva-Lena Frick, VD för Vätternrundan och en gammal OS och VM skidåkare. Hon pratade om motivation och om hennes liv och hur man kan ska göra för att ta sig dit man vill- i princip! Riktigt bra föreläsning och man blev sådär extra peppad på att fortsätta kämpa med alla mål jag har. 
Sen bjöds det på lunch och efter det ytterligare en föreläsning som handlade om kommunikation och "Giraffspråket", nonviolent communication. 
Sen det roligaste på hela dagen var eftermiddagen när jag fick vara med tränarna som skulle lära sig mer om Crossfit med några coacher från Crossfit Kungälv utanför Göteborg. Vi körde massa teknik och vi fick ställa massa frågor till dom för att sen avsluta med 3 (!) olika wod:ar. Alltså my god om jag var slut sen eller! Men såååå kul! Måste verkligen dra mig ner till Crossfit boxen här i jönköping mer nu i vår och speciellt i sommar när jag inte kommer ha lika mycket plugg!
Tänkte jag ska lägga upp dom wod:arna vi körde i ett annat inlägg, annars blir det så hiiiimla långt här :P
Men ah, sen igårkväll blev det kalas hemma hos Victor för att fira att både han och Andreas har fyllt 25. Riktigt trevlig kväll med lekar och ståhej! Bästa var att Ninnie och Samuel kom förbi en sväng på kvällen med! :)
Ne, nu blev det långt och flummigt här. Imon är det HELT TOMT i min kalender och jag ska låta det vara så. Ska köra en chille-dill dag på bibblan med massa plugg och godis tror jag. Ja, det låter bra :) 

Translation:
Hello, hello. Here's a tired and exhausted Victoria. It's been a busy week and weekend, but I'm sure you already knew that haha it feels as if that's what I'm writing about all the time nowadays.
But anyway, yesterday I had a really fun "training/education day" at the gym where I work. We all started the morning off with a lecture with an old olympic skiier who talked about finding motivation and she told us the story of her life with success and all that. It was really intersting and a nice push to continue in the middle of exams and tests and all that.  
Then there was lunch and after that another lecture about communication and the "Giraffe language", nonviolent communication. 
Then the most fun part of the day was when I got to participate with the other trainers when they were gonna learn more about Crossfit from 2 coaches from another box. We learned and practiced a lot of technique and ask bunch of questions and then we ended with 3 (!) WOD:s (workout of the day). Man, was I tired after that haha. But soooo much fun!! I really need to get my ass down to the crossfit box here more often. At least now in the spring and summer and after I'm done with school when I'll have more time! 
In the evening I went over to a friends house where Andreas and Victor was having there birthday party. I had a really fun night, even though I was really tired from the week and day, but I had a blast. And the best part was that Ninnie and Samuel from Vetlanda came also! :)
Alright, that's it for today. My calender for tomorrow is EMPTY (wohoo) and I'm gonna make it stay that way and just have a chill day at the library with my books and some candy! Yeah, that sounds just about right ! :)

1 comment:

kim said...

Glad you have an empty calendar for tomorrow!!!
I really want to try cross fit at some point but I'm actually a little scared!