April 30, 2014

Back home!


(Vättern från bussen påväg hem igårkväll)
Nu är jag hemma igen! Men saknar skolan och klassen redan! Jag har så himla roligt uppe i Linköping. 
Varför har jag tendenser att alltid lära känna dom bästa personerna i antingen andra länder eller städer jag själv inte bor i. Suck till mig. Men jag får helt enkelt se till att åka upp dit lite oftare :) Smidigare att ta sig dit än att åka hem till Vetlanda liksom :P
Helgen och dagarna i Linköping har varit helt underbara. Lördagen var ju lite hypad med provet och PT-kunder (praktik) och allt och jag var helt dödstrött på lördagskvällen.
Söndagen var hur rolig som helst med ett grymt Kettlebellpass och TRX pass (där vi lärde oss massa bra tekniker). På eftermiddagen där fick vi ju som sagt utbildning i HLR. 
Måndagen bestod av orientaliska träningssystem, övervikt/fetma och skador och akut omhändertagning. 
Igår, tisdag var vi ute i Vidingsjö i Linköping- ett motionsställe/naturreservat (tror jag) och körde först stavgång. Shit vi var helt döda efteråt. Vi sprang och hoppade upp för en riktigt brant backe (med undantag för mig som var tvungen att mest gå och köra utfallssteg pga min fot). 
Vi fortsatte förmiddagen med att köra powerwalking med inslag av kroppsviktsövningar. Solen gassade på som bara den och vi blev inte mindre svettiga efter det passet. KUL!! :)
På eftermiddagen körde vi MAQ (rörlighetsträning) för att sedan avsluta med att ha utomstående kunder. 
Väldigt givande helg och jag kan inte för världen fatta att det endast är 3 dagar kvar. Jag blir deprimerad av tanken. Helt seriöst. :(
Men jag får kämpa på med inlämningarna nu, 5 och 15 maj är datumen att komma ihåg! 

Translation:
I'm home again! I miss school and my class already! I always have a blast when I'm up there. Why is it my thing to like get to know awesome people at places where I dont live myself. They either live in different countries or in different cities. Sigh! I'm just gonna have to make sure I visit everyone more often :)
The weekend has been awesome! On Saturday we did the test and then we had clients in the afternoon and I was sooo freaking tired in the evening! 
Sunday was so much fun, we learned more about Kettlebells and TRX. In the afternoon we learned CPR.
On Monday we learned about oriental training, obesity and injuries. 
Yesterday we drove out to a nature reserve/joggingtrack area and did nordic walking. It was so tough, we ran with those up and down hills and jumped and it was so tough! (I couldn't run all that much though coz of my foot!). Then we leared to powerwalk correctly. We mixed pw with body workouts. That was probably even tougher haha. So much fun!
In the afternoon we learned some MAQ movements (flexibility training) and then we ended the day with clients. 
Great days and I just cannot understand that we only have 3 more days left. That makes me depressed :(
But right now I have to focus on the 2 assignments that need to be done by May 5th and 15t!
(The get to and from Linköping we drive by Vättern, a lake here, and it's so beautiful. I took the pictures from the bus last night).

1 comment:

Kim said...

Y'all did some really fun stuff this weekend!! I think you are going to be sad when you are completely done with your class!