July 21, 2013

Personbästa på milen

Igårkväll bestämde jag mig för att springa milen, ett varv runt Munksjön följt av ett varv runt Rocksjön här i Jönköping. Gött att det finns så fina ställen att springa här (och som dessutom bara ligger ett stenkast från våran lägenhet!).
Tänkte inte springa på tid eller så, utan mest ta det som det kom, och i den takt jag kände för. Dock ville jag inte ligga över 6minn/h (det gör jag iofs aldrig nuförtiden) och det gjorde jag inte heller utan höll ett stadigt tempo på mellan 5.10min//h-5.30min/h så det kändes gött :) Sista kilometern hade jag ett bra spurt på på 4.49min/h, så när 10km kom la jag mig på gräset och dog haha. SJUKT gött träningspass. Blev personbästa på 53min och det känns hiskeligt nice!
Men nu får jag nog inte springa mer denna vecka. Är uppe på över 2mil, och jag måste faktiskt vara försiktig med mina stackars benhinnor (känner inget av dom nu men det kan komma när som helst, speciellt om jag springer såhär mycket). 
Idag är jag ledig och det är inte ett enda moln på himlen så det blir nog en dag på stranden :)

Translation:
Last night I decided to go out and run a 10K. I really like the fact that there are such good trails around here; first I ran around lake nr1, followed by lake nr2. It's so beauitful and especially at sunset. I didn't mean to beat a certain time or anything, but I ended up getting my best time ever at 53min. I'm really pleased with that :)
But I think I have to rest from running this week. I've run over 20K (13miles) this week and I gotta be careful with my poor shins. 
As of today, I'm off and I can't spot a single cloud on the sky so I'll be spending my day at the beach :)

No comments: