November 14, 2008

Freeway? Noooo

Idag tänkte ja ge mig ut lite och kolla lite saker. Jag hade min gps med mig (som är känd för att muppa sig) och jag tog, för säkerhetens skull med mig egna vägbeskrivningar om nu gps skulle floppa. Och ja, jag märkte rätt snart att gps:en inte va på min sida, men jag hade ju som sagt mina egna ord på pappret.... och för att göra en lång (inte lång men) historia kort så kom jag in på freeway:en /motorvägen. Och en motorväg här är inte precis som en hemma. Ne, det är lite mer komplicerat och med typ 10 filer (obs: överdrift). Panik, då jag visste att jag skulle svängt av vid en korsning före. Så ja, ja svängde av vid första bästa (?) avfart och tänkte vända där och köra in på motorvägen tillbaka, men då körde jag självklart in på fel och fortsatte på samma freeway som innan. I vilket fall hittade jag en väg där jag kunde åka tillbaka på (puuuh).
Så slutet gott, allting gott.
/Victoria

No comments: