April 06, 2013

The best decisions of my life

Det finns några saker i mitt liv som har vart "det bästa beslutet i mitt liv"
~~ Den första gången jag kände så var helt klart när jag åkte till USA. Det är det nog många som känner mig som förstått. Jag utvecklades som person på dom 21 månaderna lika mycket som jag utvecklades och lärde mig på typ 5 år i Sverige. Jag blev mycket mycket säkrare i mig själv, jag blev mer social, jag skaffade vänner för livet (en som för övrigt fyller år i dag, Grattis till fina Elin), och lärde mig så sjukt mycket om andra kulturer (och om min egen kultur). Jag skulle kunna rabbla på ännu mer, men det tänker jag inte göra.
~~ Istället går jag över till nästa grej som var, vid tillfället, "bästa beslutet i mitt liv", och det var att flytta hemifrån. Till en egen lägenhet. Få eget ansvar, bestämma själv hur allt skulle skötas. Befrielsen var total. Inte för att jag inte gillade att bo hemma, men jag tror att alla förstår känslan av att vilja flytta hemifrån. Speciellt eftersom jag bott själv (eller inte egentligen, men) i USA och sen behöva komma hem till lilla Vetlanda och bo hos föräldrarna igen. Nja! Så flytten ner till stan i min lilla färgglada lägenhet var bästa känsla ever!
~~ Det tredje "bästa beslutet i mitt liv" var när jag flyttade till Växjö och blev sambo med Jordens bästa person. Åh, att få bli sambo var underbart. Varje natt kunde man gå och lägga sig med någon som håller om en och somna i en famn som känns så trygg att man aldrig vill lämna den. Att alltid äta frukost och kolla på Adventure Time tillsammans eller sitta för många timmar framför TV:n och kolla på Vänner. Sånt man inte kan om man inte bor ihop. Åh, mycket bra beslut Victoria :D
~~ Och snart ska det bevisas att det fjärde "bästa beslutet i mitt liv" kommer vara att förflytta oss från Växjö till Jönköping
Alla bra beslut kommer av att flytta. Hihi. Men det är ju så spännande ! Även om det är att flytta 3km ner till stan, eller 9000 km till San Francisco, Bay Area, USA så är det sån befrielse att kunna flytta dit man SJÄLV vill. Ingen annan bestämmer, utan det är du. DU :)

Translation: 
There are some things in my life that I would call "the best decision of my life"
~~ The first time I had that feeling was of course when I moved to the United States. I think everyone who knows me knows that I feel that way. I grew more as a person over those 21 months than I did in Sweden 5 years before that. True story. I became more social, I made friends for life and learned so freaking much about other cultures and also my own. I could go on here... but I won't.
~~ Instead, I'll move on to the next thing in my life that I would call "the best decision of my life", which was moving to my own apartment for the first time. Oh my, that was just the best feeling ever. You decided everything yourself, and it was your OWN place, you could do anything there. The relief was a fact. Not that I didnt like living at home, but I think everyone understands that feeling of finally getting your own place. I loved living in my colorful little apartment in downtown Vetlanda. 
~~ The third "best decision of my life" was when I moved to Växjö and moved in with my boyfriend, aka the best person on Earth. Living with him is pure awesomeness. Every day. To be able to go to bed together every night and to fall asleep in his arms with that safe feeling is priceless.  To be able to always eat breakfast together and watch Adventure Time or to spend too many hours in front of the TV watching Friends. Things you can't do when you live apart. Oh, such a good decision Victoria :D
~~ And soon it will be proved that the fourth "best decision of my life" will be moving from Växjö to Jönköping
All the best decisions apperantly comes from moving haha. But it's just so exciting! Even if it's just moving 3km (2 miles) to the city or if it's 9000 km (5600 miles) to San Francisco, Bay Area, USA it's just such a relief to be able to move exactly WHEREVER YOU want to. No one else decides, but you. YOU! :)

2 comments:

Kim said...

I love that moving always seems to be such a great decision for you. (I've known plenty of people who say the opposite about moving.)
Good luck on your upcoming move!

Deidre said...

I can totally understand this. Moving to Australia was certainly the best decision of my life.

What I also love about this, is that my grandfather always waxes poetic about the Worst Decisions he ever made in his life - which always revolve around money.