August 09, 2008

Fest á la klass (och andra)

Igår var det klassfest med min älskade gamla klass... Det var kul!!
Först åkte vi ut till ngn gammal beläggningen ute på vischan haha.. blev lite osäkra när vi, tre pers, kom dit och det inte var särskilt mkt liv där. Ödebelaggt och a, det var inte ett sånt ställe man precis är på varje dag. Men det var rätt ställe iaf hehe... Det droppade in mer och mer folk och vi hade det nice... Det är många som ska åka iväg som au pair i min klass asså... inte dåligt.. iofs bara ja och en till (som redan är där) som är i usa.. resten drar till england o skottland..
I vilket fall så kände folket för att åka in till stan och hotellet framåt 11-tiden nånting.. och jag har ju körkort och jag drack inte så jag fick vara snäll och köra ens bil (Scary.. en ny bil, i mörker och så regnade det- Bra förutsättningar för mig haha.. Plus att den hackade hela tiden för det fanns ingen bensin i haha.. Bra.)
Ja, vi kom iaf in till stan, utan att bli skadade på ngt område och tänkte precis gå in då vi hörde världens åsksmäll. Jag lovar, det hördes exakt som en åskknall liksom och vänder oss om och ser en bil som kvaddat totalt. Men en stolpe i huven. Helt intryckt. Folk börjar springa och ropar efter filtar och det blev lite kaotiskt, typ... vi gick iaf och kollade läget. Det var en tjej som (pretty obvius was drunk) körde och hade tydligen kört upp på trottarer och hållt på och köra i lite för höga hastigheter än lagligt... och ja, tillslut smäller det bara, det gör det. Jag säger som Victor; "Man måste respektera en bils krafter".
helt sjukt egentligen... Vi hade kört på en väg precis jämte där typ 10 min innan och stolpen som krossade huven stod rätt ut i vägen. Tänk om vi hade åkt där, vi hade fått ligga på sjukhuset vi, kan jag ju tala om. Asså, tjena va ett liv kan förändras på en sekund. Det är sjukt. Det satt en liten unge i bilen också.. Bra liksom. För det första; varför kör man ens när man är full? (okej, ja vet ju inte säkert att hon var full, men det är som sagt väldigt stor chans) och för det andra; .. när man har små barn i bilen?
Ja, vi kom iaf in på hotellet sen och hade det nice där inne ska ja säga :D
/Victoria

No comments: