June 21, 2014

The Fault in our Stars

Igår var det ju midsommar och vi hade inget planerat alls. Det var riktigt skönt faktiskt. På måndag börjar ju mina sommartider och det kommer det inte bli något ledigt för min del (ja förutom de enstaka dagarna som blir på en vanlig vecka liksom) på hela sommaren så jag ville passa på att njuta av min 3 dagars ledighet och bara vara. Som ni ser så påbörjade jag dagen med att ligga ute i solen med A. Så härligt! Sen tog vi oss en liten midsommarpicknick, jag tränade och sen kollade vi på filmen "Her". Mysig, skum och annorlunda film helt klart!
Häromdagen var vi förresten och kollade på "The Fault in Our Stars" på bio (eller som dom har döpt den på svenska: "Förr eller senare exploderar jag" - töntigare namn får man ju leta efter. Fy Sverige! haha). 
I vilket fall, sååå himla bra var den. Jag lipade typ rätt igenom haha! Eller nja, i slutet iaf! Jag är så sjukt känslig för bra soundtrack och skådespelarna gjorde ett så himla bra jobb och aah, se den säger jag bara. Se den! Plus att killen var sjukt charmig. Ung, men charmig  ;)

Translation:
Yesterday it was "Midsummer" here in Sweden, and we didn't do anything special which was really nice. My summer schedule starts on Monday and this is like the only long weekend I have off so I decided to just be off. And enjoy it. 
We had a little picknick with fruits and ice cream and then we watched the movie "Her". Weird, cute and a very different movie. 
Speaking of movies- the other day we went to see "The Fault in Our Stars" and oh my I loved it. I cried through the whole movie haha! Well at the end at least :P Good soundtrack always makes me weep haha, and the actors were amazing! Anyway, go see it!

1 comment:

Kim said...

If this posts 2x - sorry!!

No way I could watch The Fault in Our Stars at the theater - I read the book and will just wait for the DVD.
Glad you enjoyed your long weekend.