June 22, 2014

A stress free environment! And some biceps.....

Titta vilken liten spännis jag har blivit ;)
Ne, men jag har verkligen fått en extrem kick av träningsglädje det senaste! Till allt. Jag mår så himla bra av träningen just nu. Det balanserar mitt liv. Både löpning och ren och skär styrketräning. Love it! 
Inte för att jag inte oftast har det så, men när jag pluggade, speciellt mot slutet nu på våren, så kunde jag ibland få dåligt samvete för att jag gick och tränade när jag kanske egentligen borde pluggat, eller ja... ni vet. Stressen som kommer när man "borde" göra "det" och "det". Men nu är det bara ren avslappning att gå dit. Det enda jag har som jag måste nu är jobbet. Och sen när jag går därifrån då är jag free as a bird. Inga måsten, inget plugg som ligger och väntar, inga inlämningar som ska in. Så skönt är det. Sorgligt också, det har jag nog poängterat innan haha, men ja just nu är det väldigt skönt att kunna träna utan att få dåligt samvete och bli stressad ! :)

Translation:
I've gotten such a kick lately, exercising does that sometimes! I kick from working out. Running and strength training, and just everything. It gives balance to my life. Love it!
Not that I don't always love it- I do, but like this spring with school and everything sometimes I'd feel bad or get stressed coz I'd workout instead of maybe reading or working on my assignments. It was a lot at the time. And I couldn't really relax at the gym in the same way I now can. 
I have no "musts" in life right now, just work, but when I get home from work I am free to do whatever I want and it just feels awesome! It's sad too, I know I've pointed that out a few times, I hate that school is over haha, but I am enjoying being a little free right now and the gym is a stress-free environment for me :)

No comments: