January 09, 2013

What a morning!

My God, vilken dag jag hade igår!
Cyklade ner till stationen lagom i tid för att hinna med mitt 10:07 tåg till Alvesta (där jag skulle hoppa på ett tåg till Linköping vid 10:29). När jag kommer till stationen hör jag i högtalarna att detta tåg är försenat till 10:40!!! Lyckat....
Jag pratar med kundtjänst och dom säger att jag hinner till Alvesta med taxi. Hej fina pengar åt skogen (dock får jag nog det återbetalat som tur är). Kommer till Alvesta vid 10:27, irrar omkring på stationen i Alvesta där dom bara sådär har byggt om hela skiten så jag hittar inte till spåret. När jag väl gjort det och hoppet i mig höjs för jag ser tåget stå still och jag är typ 2m från dörren börjar tåget att rulla! VAD ÄR ODDSEN?!
Ser tåget åka ifrån och börjar nästan lipa för jag tycker så sjukt synd om mig själv (haha ärligt det var synd om mig).
Går in alldeles förtvivlad till SJ kundtjänst och frågar om jag kan boka om till nästa tåg, pga av det som hänt, och jag vet inte hur dom brukar göra i vanliga fall men hon var iaf himla gullig som bokade om biljetten till mig.
Fick vänta i 1 1/2h i Alvesta tills nästa tåg och när jag väl var i Linköping skulle jag ta mig till skolan, och så håller dom på att bygga om en rondell så det gick inte att gå ''där man skulle'' så jag fick gå värsta omvägen! Haha, jobbig dag alltså. Men tillslut kom jag iaf fram :)
Maaan vilken dag! Dock var eftermiddagen och kvällen ojjj så mycket finare ! Men det i ett annat inlägg :P
Translation: 
I had the worst morning yesterday ! My first train was delayed so I had to take an expensive cab to Alvesta where I had to change to another train. And then I missed that train too, because they rebuilt the station so I couldn't find my way to the track in time. 
So I spoke to a nice lady at customer service and she rebooked my train, so I at least could go to linköping, but I would be late for my meeting with the school. But I called them and told them about my situation, and it was OK for me to come later. 
Aahh man what a day I had !
But the afternoon and evening was much muuuch better ! :) But I'll tell you about that in another post :P

3 comments:

Frida said...

Okej, kanske hur dum fråga som helst tycker du nu.. Men hur länge har du haft den tatueringen vid handen? :)

magdalena said...

nice here ;) !

meggistyle.blogspot.com

Unknown said...

Thank you so much for your comment, I love that backpack too :) Following you now! And btw I looove your leggings! xxx

Paula

n21bypaula.blogspot.com