May 17, 2008

Back in my Hometown (for now)

Jaha, då var man hemma igen efter 1 vecka i Grekland, på Kreta, i Agia Marina. Det har vart mkt bra faktiskt. Fint väder några dagar men också några som var lite halvtaskiga...
Flyget gick bra. Vi satt jämte en äldre far och hans son (va kan dom vart, typ 65 och 40 år kanske). Dom var (nog, med stor övertygelse) alkolister. Dom drack burk efter burk på flyget och den äldre han babblade på hela tiden (med lite överdrivelse där, men endel i vilket fall). Luktade gjorde dom med. Inte så värst nice. Dessa snubbar har nog inte gjort annat än druckit denna vecka, dom var helt sunkiga och händerna bara skakade på dom.. äh det är sorgligt att se sent må jag säga...
Skit i dom nu, back to me hehe.. Vi fick ett lägenhetshotell som var helt ok. Med balkong och allt å så.. mysigt.
Vi har pressat så mkt vi har kunnat i solen, men nu när jag kom hem är blek typ igen. Kul liksom. Inte. Hehe.

Måste säga att jag har misshandlat min stackars mage denna veckan med, det har inte känts bra. Och stor ångest har svept över mig hela veckan över att komma hem. Men det var inte såååå farligt som jag trodde det skulle vara. Men a.. Man märker verkligen att min mage och kropp inte tar förändringar så värstans bra. Den vill ha sina rutiner hehe.. Magen var helt screwed efter en dag bara... well well..
Samtidigt måste jag ge en liten, kanske en minimal gentemot allt dåligt, till oss för vi gick emot rätt mkt faktiskt. Tog sånt som vi annars ALDRIG skulle gjort. Vi åt en vegetarisk pizza! Can you believe it? I can't!. Vi kände det att ne, nu ska vi faktiskt göra det. Efteråt kom ångesten. Den va inte så speciellt god heller, så då kändes det ännu jobbigare och mer onödigt. Men samtidigt, jag lever fortfarande så vad kunde ha hänt liksom? Jag måste komma över mig själv mer.
En sak måste jag rekommendera och det är grekiska plommon ! Dom var superduper goda. Loved them! inte alls som standarden som är i Sverige på plommen. Ne dom kommer jag sakna.
Nu har jag bilder att redigera så ja, I'll update later..
/Victoria

No comments: