December 02, 2007

Oaccepterad?

Idag har jag kännt mig mer eller mindre oaccepterad känns det som. Det var som igår, när hela famlijen var samlad och åkte till Jönköping... jag tror jag är lite av den som är "utanför" i min famlij. Jag beter mig annorlunda, jag tänker helt annourlunda och har helt andra värderingar än resten av min familj.
Typ som att jag vill sluta äta kött. Ja menar det finns ju inget negativt med det! Men ändå klankar dom ner på mig. Det går ju inte ut över dom på något som helst sätt.. och så börjar dom igen med "fixidé"... ja blir så irriterad.. "Aa, alla tycker att Milla (som är vegeterian) är jättejobbig och blir irriterad på henne.. vill du att din farmor ska bli irriterad på dig med? Du som har henne som förebild?". Asså om folk skulle bli irriterade på mig för att jag inte vill äta kött då är det väl dom det är synd om i så fall.... Jag tycker fortfarande inte att det är något fel i att undvika kött.. inte på någon front!

Vad jag än säger nuförtiden är typ fel. Fel, fel, fel. Jag är den som har "konstiga" åsikter... Schysst att bli typ nedvärderad för det...

Glad Första Advent iaf!

/Victoria

No comments: