November 21, 2013

P as in Posture


Nu kommer snacket om hållning igen.... ^^ 
Jag tycker den sista bilden är väldigt klockren, för det är i princip så 90% av befolkning ser ut idag. 
Jag trodde jag hade relativt bra hållning, iaf om jag liksom bara sträckte på mig lite. Men så enkelt är det inte- kroppen är smartare än så.  Men det som är bra är att det går att träna upp en "perfekt" hållning, och DET gillar vi! 
Svankar man, eller kutar med ryggen eller har utskjutande haka eller vad som, så går det att träna och förbättra det genom att stretcha de muskler som är för spända respektive träna upp de som är för slappa helt enkelt. 
Så imorgon bär det av till Vetlanda för att scanna familjen lite :) Är ledig två dagar så kan va skönt att komma iväg lite. Plus att jag kommer få träffa Ninnie en snabbis med :) Men ah, jag ska ju tillbaks till Linköping redan nästa vecka, så då ska man ju ha gjort några hållningsanalyser på folk ! Längtar såååå tills jag få se bästa klassen igen ! :)

Translation:
Ok, now I'm back talking about posture again haha.. ^^ 
I think the last picture is dead on what society looks like today. Well, at least most of us. 
I thought I had kinda good posture, at least if I would like stand up straight and think about it, but naah not really haha. It's not that easy- the body is far more clever. But the good thing is you can train for a better posture, and we LIKE that! 
If your pelvis is tilting either forward or backward it's because the muscles that attaches to the pelvis are too strong or too weak, and to fix that you just have to strenghten the weak muscles, and stretch the ones that "pulls" too much. 
So tomorrow, I'll be going to Vetlanda to check and scan my families bodies :P I'm off two days so it's nice to get away a little :) 
But yeah, I'm gonna go back to Linköping and school next week already. I can't wait to see the best class in the world again :) 

1 comment:

Kim said...

Glad you had a little break before you had to get back to the heavy studying!!