November 08, 2013

It's over. The beginning of a new chapter. Finally!

Fredagen är kommen. Morgonen är förbi, dagen är gången och kvällen har anlänt. 
Provet är gjort. Första dagen med den bästa klassen genomförd och jag har en kväll framför mig utan plugg och jag ska bara slappa och inte tänka en tanke på något som har med kroppsdelar eller grundmedicin att göra. Jag ska bara sitta i soffan och slappa och ta det lugnt och sen ska jag till gymmet. Och jag ska vara på gymmet så länge som jag känner för det. Inte stressa genom ett träningspass för jag har dåligt samvete för att jag inte pluggar. Åh herregud va gött det ska bli. Jag har längtat efter denna kväll så sjukt länge!
Provet ja... jo men det gick väl... ääh ja vet verkligen inte. Några frågor är jag verkligen 100 på. Andra är jag säker på nu i efterhand att jag svarat fel på. Usch, bara jag blir godkänd. Snälla låt mig bli godkänd. Hade hoppats att det var mer frågor som var med på instuderingsfrågorna för dom kunde jag verkligen, men det var många svåra frågor som man verkligen fick tänka till på som jag vet att jag inte satte.
Men jag gjorde mitt bästa, och nu får det helt enkelt bära eller brista. Så är det bara. Blir jag inte godkänd, ne då får det helt enkelt vara så, då får det bli omprov. Inte mer med det. 
Men nej, nu ska jag inte tänka mer på det för nu beger jag mig till det underbaraste stället jag kan tänka mig just nu: gymmet. 
Bye bye!

Translation:
Friday is here. The morning has passed, the day is gone and the evening has arrived.
The test is done. First day with the class is done and I have an evening ahead of me with no studying whatsoever and I'm just gonna relax and spend the evening on the couch, and then finally hit the gym. And I'm gonne be at the gym as long as I want to. Not stress through a workout because I feel quilty that I'm not at home studying. Oh My God it's gonna be awesome. I've waited for this night for so long!
And the test... well... I don't know. Some questions I know I'm right at, but there are some questions I know I failed. But I did my best, and now I'm just gonna hope for the best. I just wanna pass it. Please, let me pass. But if I don't I just have to suck it up and re-do it. That's it. No big deal (maybe if I keep telling myself that it'll make me feel better).....
Ok, I'm not gonna think about it more now...it's time to get ready for the gym! Yay!
Bye bye!

1 comment:

Kim said...

I'm sure you did awesome!!!
Glad you've finished it - enjoy some down time!