November 09, 2013

I DID IT!!!


Jag blev godkänd i anatomi/fysiologi provet!!!! Och med mycket marginal dessutom!! Åååh lyckan är total! 
Nu är det bara grundmedicin provet som återstår att få tillbaka...men det var denna jag fasade för mest tror jag ändå..eller..njaa...jag vet inte, jag var nog rätt osäker på båda kändes det som haha. 
Idag började PT-utbildningen "på riktigt". Innan har vi ju bara haft en Preparanda kurs inom anatomi/fysiologi och grundmedicin, men nu börjar allt som har med själva träningen att göra. Riktigt kul!
Vi började med att kolla på och lära oss om våran och andras hållning, andning och hur vi går. Man lär sig mycket om sig själv som man ska försöka bättra på. Så nu ska jag försöka haffa så många som möjligt hemma och försöka rätta till deras hållning ;) 
Imon fortsätter vi med funktionell träning!
Men ah, grattis till mig iaf :) Jag firade med ett riktigt köttigt bröst/biceps pass med mycket fokus på pushups och bänkpress ikväll. 
Imon kommer Erica komma hem med så jag slipper vara själv här :) Ska bli myspys !
Translation:
I passed the anatomy/fysiology test!!! I got 95 out of 101 so I'm super happy! 
So now I'm just waiting for the results from the medicine test...let's see how that one comes out..
So today the Personal Trainer school started "for real" (now we've only studied the body, now we're gonna start using it :P).
Today we started analyzing our postures, breathing patterns and our walks. Very interesting :)
Tomorrow the Functional training part will continue and I'm really excited :)
But yeah, congratz to me :) I celebrated with an awesome chest/biceps workout tonight. A lot of pushups and heavy bench press (for me...).
Have a great weekend everyone!

1 comment:

Kim said...

WooHoo - I knew all of your studying would pay off!!! Now you will start the really fun part!